פייסבוק ממשיכה להתחדש: משיקה מערכת פרסומות ועיצוב חדש
הרשת החברתית עדיין מנסה להגדיל את שורת הרווח שלה עם פרסומות מבוססות חיפוש ועיצוב המזכיר את פינטרסט לפיד המשתמשים המקדם אפליקציות צד-שלישי ומסייע להן להיות יותר ויראליות
בנוסף, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר (ו') כי מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית, ניהל פגישה אישית וסודית עם מייק דוד, מנכ"ל וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם. הדבר הצית שמועות שוול-מארט תפתח בקרוב חנות דיגיטלית בתוך פייסבוק.
אפליקציות ויראליות מאי פעם
הרשת החברתית הגדולה בעולם השיקה עיצוב חדש ל"סיפורי פייסבוק" - העדכונים והתוצאות של אפליקציות פייסבוק כפי שהן מופיעות על הפיד של המשתמשים, דרך פרוטוקול הגרף החברתי (Open Graph).
העיצוב מיועד לקדם את הסיפורים כך שיהיו בולטים יותר וכרגע זמין אך ורק עבור אפליקציות שהן מאוד ויזואליות, כגון משחקים או אפליקציות מזון.
במקום עדכון שיופיע בפיד כשורת טקסט שתציין, למשל, אילו שירים המשתמש הקשיב שלהם דרך ספוטיפיי או אילו הישגים הגיע אליהם במשחק חברתי חדש, העדכון יופיע על ידי סדרת תמונות, שיסודרו כאמור בצורה המזכירה את פינטרסט. התמונות גם הופכות את העדכונים להרבה יותר בולטים והם מקבלים יותר שטח בפיד.
משתמשים יוכלו לבצע לייק ולהגיב לכל תמונה נפרדת. וחיצה על התמונה תפתח את האפליקציה הרלוונטית, או אתר מחוץ לפייסבוק. בנוסף, העיצוב החדש גמיש יותר - כיום פייסבוק מקבצת עדכונים דומים של מספר משתמשים או מספר עדכונים דומים של משתמש אחד לתוך "סיפור פייסבוק" אחד, ומשתמשים יכולים לבצע רק לייק או תגובה לכל הסיפור. העיצוב החדש יאפשר למשתמשים לבצע לייק או להגיב באופן ספציפי לכל אלמנט בודד.
הדבר יקל על אפליקציות המבצעות "שיתוף ללא חיכוך" להגדיל את הויראליות שלהן ויקל על המשתמשים לגלות אפליקציות ואתרים חדשים. משתמשים גם יוכלו לראות תמונה מקדימה של האתרים או האפליקציות בלי שיצטרכו לצאת מעמוד הפיד, אם ירחפו מעל התמונות. הם גם יוכלו לבצע כך פעולות בסיסיות בתוך האפליקציה - שוב, ללא צורך לצאת מהפיד הראשי. כך למשל, במידה והמשתמש ירחף מעל תמונה של מנה באפליקציית foodspotting, הוא גם יוכל לראות בחלון המרחף מידע כגון המסעדה שהגישה אותה, מפת הגעה, ביקורות על המנה ועוד.
דובר פייסבוק מסר בתגובה ל-InsideFacebook - "אנו כל הזמן בוחנים פיצ'רים חדשים, אבל אין לנו משהו נוסף להכריז עליו ברגע זה".
שמענו שאתם אוהבים פרסומות אז שמנו פרסומות בפרסומות שלכם
בנוסף, פייסבוק החלה לבחון מערכת פרסומות חדשה. כך דיווח אמש (ה') טק-קרנצ'. פלטפורמת הפרסומות, המבוססת החיפוש, תשלב פרסומות רלוונטיות לתוך תוצאות החיפוש של המשתמשים, כאשר הם מבצעים חיפוש בתוך פייסבוק. בין השאר מפרסמים יוכלו לשלב תוצאות חיפוש של מקומות, דפי פייסבוק, אפליקציות ועוד. מפרסמים ישלמו על בסיס CPC - על פי כמות הלחיצות על הפרסומות.
ברגע זה, הפרסומות מופיעות אך ורק כאשר משתמש מבצע חיפוש מתוך העמוד הראשי של פייסבוק, מהסרגל העליון המופיע בראש הפיד, וישולבו אך ורק לתוך רשימת התוצאות הקצרה המופיעה בתוך הפיד. הן לא יראו ברשימת התוצאות המלאה - שם הפרסומות נמכרות על ידי מיקרוסופט, המספקת את מנוע החיפוש בינג לפייסבוק.
המערכת החדשה מזכירה את מנוע החיפוש של גוגל ותאפשר למפרסמים לקדם תוצאות חיפוש על בסיס התמקדות במילות מפתח, אם כי פייסבוק תשלב את התוצאות הממומנות לתוך התוצאות האורגניות ורק תסמן אותן על ידי המילה "ממומן" שתופיע בקטן. גוגל מצידה מסמנת בצורה ברורה את התוצאות הממומנות וממקמת אותן באזור נפרד בצד המסך.
בניגוד לגוגל, המאפשרת למפרסמים לבחור כל מילת מפתח שירצו, מפרסמים יוכלו לבחור בפייסבוק רק מילות מפתח "קיימות" - כלומר, אנשים, עסקים, דפים ומקומות שכבר נמצאים בפייסבוק. אבל, כפי שציין טק-קרנצ', מפרסמים יוכלו לבחור מילות מפתח "מתחרות" - כך למשל, חברת משחקים מתחרה תוכל לבחור לשלב את המשחק שלה בתוך תוצאות החיפוש ברגע שהמשתמש מחפש עבור "סיטיוויל" של זינגה.
דובר פייסבוק מסר: "אנו ברגע זה בוחנים פיצ'ר חדש המשלב תוצאות ממומנות יחד עם תוצאות אורגניות כאשר אנשים מחפשים עבור דברים בפייסבוק. אנו מנסים להראות אפליקציות ודפים שהמשתמשים יתעניינו בהם".