"כל דבר שנהיה פופולרי עלול להפוך למקור לאיום"
קורט אובלי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחטיבת אבטחת הסייבר של לוקהיד-מרטין מספר על איך הוא מתמודד עם איומי הסייבר החדשים
לוקהיד-מרטין ידועה בעיקר כיצרנית מטוסי קרב מתקדמים. אבל לחברה יש גם פעילות רחבה
מדיה חברתית - האיום המשמעותי כיום?
"מדיה חברתית הופכת יותר ויותר פופולרית. לפייסבוק יש יותר מ-900 מיליון משתמשים. מכשירי מובייל – ב-2020 יהיו יותר מ-20 מיליארד מכשירים מחוברים לרשת. זה מצע מתקפה חדש וענק, עם איומים חדשים. זה לא אומר שהאיומים הישנים – אימייל, אתרים נגועים – נעלמו. אבל רואים איום חדש: במקום שאנשים יישלחו לך אימייל נגוע, הם יישלחו לינק בפייסבוק. וזה מגיע ממקור שנראה אמין, כי החשבון שלהם נפרץ".
אובלי התייחס גם לסוס הטרויאני פליים, שעורר כותרות רבות בשבועות האחרונים, ולסכנות האמיתיות מאחוריו: " פליים קיבל הרבה תשומת לב והרבה כותרת. אבל הפוקוס לא צריך להיות על פליים, כי יש תמונה גדולה יותר. כשגורמים עוינים מקבלים עותקים של התוכנה הזדונית הזו הם יכולים לבצע הנדסה הפוכה, וכתוצאה ללמוד יכולות וטכניקות חדשות. הפעילות של תוכנה זדונית ספציפית חשובה פחות מההבנה שאנשים לומדים ממנה, ואולי יוצרים תוכנות חדשות על בסיס זה. זה מאפשר להם לזנק לעתיד".
מה האיום הגדול ביותר על אבטחה ארגונית?
"כל ארגון שונה מבחינת האיום הגדול ביותר שלו. ניהול סיכונים חשוב מאוד כדי להבין אילו נכסים בארגון דרושים להגנה, ומה האיומים עליהם. האתגר הגדול ביותר שלנו הוא חינוך. קו ההגנה הראשון הוא משתמש הקצה. אם המשתמש מחונך, מנהלי הרשתות מחונכים, כולם מודעים לאיומים חדשים ואיך להתמודד איתם, והמנהלים מבינים מה הסיכונים, אפשר להשקיע במקומות הנכונית להפחית סיכונים".
את ביקורו בישראל ניצל אובלי על מנת להיפגש עם שותפים מקומיים וסטארט-אפים שלוקהיד-מרטין אולי תרצה לשתף עמם פעולה. "יש לנו שיתוף פעולה עם מספר חברות ישראליות, במספר פרויקטים בינלאומיים", הוא אמר. "לישראל יש פרוזדור טכנולוגיה חזק מאוד ומנטליות סטארט-אפ חזקה, אז אנחנו תמיד שמים עין על מה שקורה כאן כי זה אזור מאוד חדשני".