סרגיי ברין מציג: צניחה עם המשקפיים החכמים של גוגל
מייסד גוגל הדגים את הפרויקט באופן מרשים במיוחד בפני אלפי משתתפי כנס החברה, ומפתחים יוכלו לרכוש אותם בשנה הבאה תמורת 1,500 דולר. בנוסף תאחד ענקית הרשת את שירותי הצ'ט השונים שלה
גוגל מתחילה להשיק את פרויקט המשקפיים החכמים המסקרן שלה, Project Glass, למפתחים ברחבי ארצות הברית. כך הכריזה החברה אמש (ד') במהלך כנס המפתחים השנתי שלה, I/O 2012, הנערך בימים אלו בסן פרנסיסקו.
מייסד גוגל, סרגיי ברין, אמר ל-6,000 המשתתפים בכנס: "זוהי טכנולוגיה חדשה ואנחנו באמת רוצים שתעזרו לנו לעצב אותה. אנחנו רוצים שהיא תהיה בידי אנשים נלהבים הכי מהר שאפשר". המשקפיים עדיין נמצאים במצב אב טיפוס, ונמכרים תמורת 1,500 דולר ולמפתחים בארצות הברית בלבד – אשר צפויים לקבל אותם בתחילת 2013. ככל הנראה, הגרסה המסחרית לא תצא לפני סוף 2013 או תחילת 2014.
לפי ברין, המגבלה בשליחת המשקפיים למפתחים מחוץ לארצות הברית נובעת מרגולציה. בעתיד, החברה גם מתכוונת למכור את המוצר כמשקפי ראייה וכמשקפי שמש, בשיתוף פעולה יצרניות משקפיים ומותגים קיימים. משקלם לא יעלה על זה של משקפיים רגילים, והם יכללו מצלמה, מיקרופון, רמקול זעיר, ג'ירוסקופ, GPS ומספר חיבורים אלחוטיים.
החברה הציגה סרטון מקורי במיוחד להדגמת הטכנולוגיה: קבוצה של צנחנים קפצו ממטוס קל כאשר הם מרכיבים את המשקפיים החכמים. החווייה שודרה בשידור חי דרך המשקפיים, בעזרת שירות הוידאו הצ'ט הקבוצתי שלג גוגל Hangouts, בזמן שהצנחנים נחתו על גג מרכז הכנסים שבו התרחש האירוע. סרטון נוסף שהועלה ליוטיוב מציג את ברין עצמו משתתף בצניחה דומה.
להרים את הראש - ולבדוק אימייל
החברה חשפה לראשונה את פרויקט גלאס בתחילת אפריל האחרון. המשקפיים החכמים משלבים מספר שירותי גוגל, ובין היתר מאפשרים ניווט ברחובות הערים ובתוך בתי עסק, קריאת ושליחת הודעות, זיהוי פנים ועצמים, צילום וידיאו ותמונות בצורה נוחה וטבעית והשמעת מוזיקה. כל המידע מוצג, כמובן, מול עיני המשתמש.
איזבל אולסן, מומחית אופטיקה ומעצבת משקפיים הלוקחת חלק בפרויקט, אמרה כי מטרת המשקפיים היא לספק למשתמש מידע ללא הפרעה וללא חסימת החושים. המשתמשים הראשונים דיווחו שהמידע מופיע בקצה העליון של המשקפיים, כדי לא להפריע לשדה הראייה.
המרכיבים יכולים לשלוט במשקפיים בעזר מספר כפתורים קטנים, פקודות קוליות והזזת הראש. ברין הסביר, לדוגמה, שהוא הורה למשקפיים שלו להציג אימיילים חשובים כאשר הוא מסיט את הראש מעלה. המשקפיים פותחו בשנתיים האחרונות על ידי המעבדה הסודית של החברה, גוגל X.
עד כה, קהילת הטכנולוגיה הגיבה לפרויקט גלאס בהתלהבות אך בספקנות. רבים התייחסו אל הפרויקט כ-"Vaporware", עוד מוצר מבית גוגל שמוצג באירוע מתוקשר אך ייעלם לבסוף. אלא שענקית הרשת הצליחה להרשים רבים במהלך הכנס, בין היתר בזכות ההדגמה המקורית שבה השתתף ברין, ולגרום לתעשייה להתייחס לפרויקט ברצינות רבה יותר.
המסרים המידיים מתאחדים
כדי להציג את היכולות של המשקפיים השתמשה גוגל בשירות הצ'ט Hangouts, וגם בתחום זה יש לענקית הרשת בשורות: היא עומדת לאחד את כל שירותי ההודעות והמסרים המיידיים שלה תחת אפליקציה אחת, שתאפשר גם לערוך צ'ט וידיאו קבוצתי.
השירות החדש יכלול בין השאר את מערכת Google Talk הזמינה בג'ימייל ובמכשירי אנדרואיד, וכן את Hangouts. לא נמסר איך השירות החדש ייקרא, מתי הוא יושק ומהם לוחות הזמנים של הפרויקט.
ניקהל סינגהל , מנהל המוצרים של גוגל שהיה מעורב בפיתוח של Hangouts, הודה כי החברה עשתה טעות בכך שפיתחה מספר שירותי תקשורת נפרדים ועצמאיים. "לא שירתנו את המשתמשים שלנו נאמנה".
בעוד ש-Hangouts והרשת החברתית גוגל+ שבה הוא שולב לא הצליחו עדיין לחדור בצורה משמעותית לשוק, סינגהל אמר כי גוגל משתמשת בחדרי הווידיאו צ'ט על מנת לערוך את כל הפגישות העסקיות שלה, וציין שמדי יום נערכות עשרת אלפים שיחות צ'ט ברחבי גוגל. מספר קהילות, ביניהן קהילת חובבי האסטרונומיה לנטרי, הודיעו כי יערכו מפגשים מקוונים קבועים דרך Hangouts.
סינגהל הוסיף כי עד כה פותחו 200 אפליקציות ל-Hangouts, המוסיפות משחקים חברתיים או מאפשרות לערוך את הווידיאו ולהוסיף אפקטים. הוא ציין שבעתיד יוכלו משתמשים להזרים את שיחת הווידיאו ישירות ליוטיוב ולגוגל+.