אנליסט: סימנים לכך שמיקרוסופט תפתח טלפון חכם משלה
האנליסט ריק שרלונד מעריך כי מיקרוסופט עומדת לשנות את האסטרטגיה שלה ולהשען יותר על תחום החומרה – ולאחר שהציגה טאבלט מתוצרתה, תציג גם סמארטפון
האם מיקרוסופט עומדת להעמיק את הנוכחות שלה בתחום החומרה? האנליסט ריק שרלונד מבית תאגיד הענק היפני נומורה, אמר במהלך סוף השבוע ל"פורבס" כי יש סימנים לכך שמיקרוסופט צפויה לייצר ולשווק סמארטפון תחת המותג שלה, עם חומרה משלה. מיקרוסופט לא הגיבה על הידיעה ואין לה אישור רשמי.
חברת הענק מרדמונד הציגה בתחילת השבוע שעבר, בסטייה חדה מהתנהלותה עד כה, שני טאבלטים שייוצרו על ידה תחת המותג Surface, שלפחות אחד מהם צפוי להגיע עוד השנה. עד כה, מיקרוסופט התמקדה בעיקר בפיתוח תוכנה ומערכות הפעלה, והשאירה את יצור מכשירי המחשוב השונים לשותפות השונות שלה. הדבר גם יכול להתגלות כהימור משמעותי מצד החברה.
לדברי שרלונד, הטאבלטים הורכבו על ידי החברה הטייוואנית Pegatron, ועל פי מידע שהגיע לידיו, פגאטרון עובדת גם על הקמת פס יצור נוסף - הפעם לסמארטפון מבית החברה. המכשיר ייצא לשוק, להערכתו, לא לפני הרבעון הראשון של 2013. שרלונד סייג את עצמו באמרו שאף שנראה שהמכשיר מיועד לשיווק תחת המותג של מיקרוסופט, יתכן כי הוא מיועד לשמש כדוגמה ליצרני מכשירים אחרים כיצד לייצר מכשירי סמארטפוני ווינדוס פון 8, שהוצגה לאחרונה.
אף שמיקרוסופט חתמה על חוזי ייצור למכשירי ווינדוס פון 8 עם למעלה מארבע חברות סלולר גדולות – ביניהן נוקיה, סמסונג, HTC ו-Huawei – שרלונד מעריך כי החברה קיבלה החלטה אסטרטגית ללכת בדרכה של אפל ולייצר מכשירים שמשלבים באופן הדוק בין חומרה ותוכנה. הוא ציין כי לאחר שמיקרוסופט החליטה להכנס לתחום חומרת הטאבלטים, אין הגיון בהחלטה להגביל את עצמה רק לתחום זה.
סכנה לנוקיה?
ההחלטה של מיקרוסופט לייצר סמארטפון משלה, אם אכן התקבלה החלטה כזו, מעמידה בסימן שאלה את הברית שכרתה לפני שנה עם נוקיה - משום שמכשירים אלו יתחרו באופן ישיר במכשירי נוקיה, שעד כה זכתה למעמד יצרנית מועדפת וקשרים טובים עם צוות הפיתוח של מערכת הפעלה. שרלונד גם העריך כי מיקרוסופט צפויה לרכוש בקרוב את נוקיה, מאחר ומעמדה של זו מתדרדר במהירות – המניה שלה ממשיכה לאבד גובה וממשלת פינלנד הודיעה לאחרונה כי לא תסייע בחילוץ החברה.
מניית נוקיה איבדה 60% משוויה מתחילת השנה, ומניית החברה נסחרת כעת סביב שווי שוק של 8.9 מיליארד דולר - פחות מערכה של מוטורולה מוביליטי לפני רכישתה על ידי גוגל. בשיאה, בתחילת 2008, שווייה של נוקיה עמד של 150 מיליארד דולר.