EA תעביר את פיפ"א לפייסבוק
משחק הכדורגל הפופולרי יגיע בגרסה חינמית לרשת, יחד עם כותרים מצליחים כמו Battlefield. מתחילת השנה איבדה מניית חברת המשחקים 36% מערכה
יצרנית משחקי המחשב והווידיאו EA תשיק גרסאות חינמיות של המשחקים המובילים שלה, ובראשם כותר הכדורגל הפופולרי פיפ"א ו־Battlefield בפלטפורמות דוגמת פייסבוק ואתרה של החברה Play4Free - כך לפי דיווח של בלומברג.
ההודעה הרשמית צפויה להימסר במסגרת תערוכת הגיימינג E3,
לדברי סמנכ"ל התפעול של החברה, פיטר מור, ב־EA מקווים שאחרי התנסות בגרסאות החינמיות יבקשו המשתמשים להוציא כסף כדי לזכות ביכולות משחק נוספות. בכך מאמצת החברה אסטרטגיית שיווק בשם פרימיום (Freemium), שעד עתה אפיינה בעיקר אפליקציות ומשחקי מובייל כמו Draw Something.
מסוף 2009 השקיעה EA לפחות 1.7 מיליארד דולר ברכישת מפתחות משחקי רשת ומובייל פופולריים, כמו Playfish, Bejeweled ו־PopCap. זאת, על רקע ירידה במכירות משחקי הקונסולות היקרים. במקביל, קיצצה החברה במספר הכותרים שלה לקונסולות מ־70 לכ־24. זאת, במטרה לחזק את פעילותה בעולם המובייל שרושם גידול משמעותי. ואולם, מאמצי החברה טרם נשאו פירות ומתחילת השנה איבדה מנייתה 36% מערכה.
EA אינה חברת המשחקים הגדולה היחידה שמנסה להמציא את עצמה מחדש. Activison Blizzard, שאחראית לסדרה הפופולרית Call of Duty ולמשחק מרובה המשתתפים המצליח World of Warcraft, יזמה לאחרונה מהלך מעניין בניסיון לבנות קהילת גיימרים נאמנה: משחק המחשב של החברה Skylanders Spyro’s Adventure מאפשר לרכוש צעצועים ומוצרים אמיתיים לאספנים.
מאז השקתו נמכרו בזכות המשחק 30 מיליון צעצועים עם דמויות המשחק, ועד 2013 יעברו הכנסותיו את קו ה־500 מיליון דולר. במקביל, בוחנת החברה אתר חברתי ייעודי המבוסס על המשחק, שיאפשר לשחקנים לדבר בינים לבין עצמם תוך כדי המשחק ולשחק לצד חברים.