$
התעשייה

רוצות עוד גביע: שתי ישראליות יתמודדו בטק-קראנץ' דיסראפט

החברות CallApp ו-Stevie ינסו לזכות בתחרות הסטארט-אפים היוקרתית, שבעבר ניצחו בה סולוטו ושייקר. המנצחת תוכרז בלילה שבין רביעי לחמישי

עומר כביר 16:1221.05.12

תחרות הסטארטפים Disrupt של בלוג הטכנולוגיה טק־קראנץ' חוזרת לניו יורק, ושתי חברות ישראליות ינסו לזכות בגביע - CallApp ו־Stevie. התחרות נפתחה היום אחר הצהריים (ב') שעון ישראל, כאשר בשעות הלילה צפויות שתי החברות הישראליות לערוך את המצגת שלהן בתחרות ולחשוף את הפיתוחים שעליהן עבדו. הזוכה בתחרות תוכרז בלילה שבין רביעי לחמישי, ותקבל 50 אלף דולר - אבל בעיקר הכרה עולמית נרחבת.

 

לחברות ישראליות יש כבר מסורת של הצלחה בתחרות: שייקר, שפיתחה בר וירטואלי בפייסבוק, לקחה את הגביע בתחרות שנערכה בספטמבר האחרון, ואילו סולוטו זכתה בתחרות הראשונה לפני כשנתיים.

 

Disrupt היא אחת מתחרויות הסטארט-אפים הבולטות בעולם הטכנולוגיה, וזוכה מדי שנה לסיקור נרחב בכלי התקשורת בעולם. התחרות מתקיימת מספר פעמים בשנה: בניו יורק באביב, בסן פרנסיסקו בסתיו, ובסוף 2011 גם נערכה לראשונה תחרות בבייג'ינג. כל החברות המשתתפות בתחרות חושפות בה לראשונה את הטכנולוגיה שפיתחו, שאמורה להיות פיתוח חדשני שיערער שוק קיים (Disruptive).

 

החייגן החברתי

 

המתחרה הישראלית הראשונה השנה, CallApp, נוסדה על ידי עודד וולוביץ ועמית און, ומפתחת אפליקציית חייגן לסמאטרפונים. "בכל פעם שהטלפון מצלצל צריך תשובות לשאלות חשובות: 'מי זה?' או 'למה הוא מתקשר?'", מסבירה החברה בסרטון מטעמה. "נכון שזה יהיה נהדר אם הסמארטפון יוכל לספק לכם בדיוק את המידע שאתם צריכים?".

 

 

החברה מבטיחה ש-CallApp עוזרת בדיוק בנושא הזה: האפליקציה מושכת מידע של אנשי הקשר משירותים כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, סקייפ וגוגל+, לצד מידע שמשתמשי האפליקציה שיתפו על אנשי הקשר שלהם. הדבר מאפשר לאפליקציה להציג את המידע הרלבנטי ביותר על כל אדם שעומד בקשר עם המשתמש, גם אם הוא לא מופיע ברשימת אנשי הקשר שלו.

 

האפליקציה מחליפה את החייגן של הטלפון, ומציגה בכל שיחה יוצאת או נכנסת את הסטטוס האחרון שפירסם איש הקשר, תיאור קצר שלו מהרשתות החברתיות, את הודעת ה-SMS האחרונה שהתקבלה ממנו ואת החברים המשותפים.

 

במהלך השיחה אפשר לשלוח דרך האפליקציה את המיקום שלכם, ולשתף אנשי קשר, תמונות ויישומים שמותקנות בטלפון, וכן לכתוב פתק, להוסיף תזכורת ולקבוע מועד לפגישה. האפליקציה זמינה להורדה ללא תשלום באנדרואיד, וגרסת האייפון נמצאת עדיין בשלב בטא.

 

ערוץ מותאם אישית

 

החברה השנייה, Stevie (קיצור של Social TV), הוקמה בידי יעל גבעון וגיל רימון – שפרט להיותם שותפים עסקיים הם גם בני זוג זה חמש שנים, והורים לילד משותף. השירות שפיתחו מזכיר את אפליקציית שיתוף החדשות המצליחה פליפבורד, אבל עם התמקדות בתכני וידיאו.

 

Stevie Stevie

 

סטיבי סורקת את זרמי החדשות של המשתמש בפייסבוק ובטוויטר, והופכת אותם לערוץ טלוויזיה מותאם אישית, על סמך התכנים שהמשתמש וחבריו שיתפו ברשתות החברתיות - בתוספת תכנים שצפויים לעניין אותו על סמך העדפותיו בעבר.

 

בשלב זה היישום זמין בגרסת רשת בלבד, ומציע חוויה ויזואלית הדומה מאוד לערוץ חדשות: סרטון במרכז, טיקר עם ציטוטים בתחתית, ומידע על הסרטונים הבאים שישודרו משמאל. המשתמש יכול לבחור בין כמה ערוצים או תוכניות לפי נושאים: קומדיה, מוסיקה, סלבס ועוד. הסרטונים מתנגנים אוטומטית בזה אחר זה, בלי צורך בהתערבות מצד הגולש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x