מנכ"ל EA עוקץ את זינגה: "לא נשלם הרבה כדי לקנות פלא חד-פעמי"
חברת המשחקים הוותיקה ביקרה במרומז את המתחרה הצעירה בעקבות רכישת יצרנית המשחק דרו סמת'ינג; הדבר הוביל לירידה נוספת בערך מניית זינגה
מנכ"ל Electronic Arts, ג'ון ריצ'יטיילו, מתח אתמול (ג') ביקורת על התנהלותה של זינגה, אם כי נמנע מלנקוב בשמה. במהלך שיחת ועידה של חברת המשחקים עם אנליסטים, אמר ריצ'יטיילו כי EA "לא תשלם סכום כסף גדול כדי לרכוש מותג" או כדי לקנות "פלא מהיר וחד פעמי".
בעקבות דבריו
דבריו של ריצ'יטיילו התייחסו, כך הבינו כולם, לרכישת חברת אומגפופ והלהיט הדועך שלה, דרו סמת'ינג. החברה נרכשה על ידי זינגה תמורת כ-180 מיליון דולר לפני כחודשיים, כשמשחק הציורים החברתי היה בשיא כוחו. אך מאז החלו להצטבר ידיעות על כך שדרו סמת'ינג, ההצלחה היחידה מבית אומגפופ, מאבד משתמשים במהירות. כלל לא ברור שזינגה תוכל להחזיר לעצמה את ההשקעה.
ריצ'יטיילו, בדבריו, מתח ביקורת גם על הדרך המקובלת כרגע להערכת שוויין של חברות משחקים חברתיים: הכפלת ההכנסות הנוכחיות שלהן פי עשרה. הוא אמר שהשיטה הזו דורשת אמונה בכך שהחברה תוכל לשמור על רמת צמיחה גבוהה למשך זמן רב מאוד. דרך נכונה יותר לאמוד את שוויין של חברות משחקים, לדבריו, היא למדוד את ההכנסות לאורך 4-3 שנים, תוך הבנה שהן עלולות לרדת וחישוב הסיכון האפשרי כתוצאה מכך.