$
מכשירים ומדריכים

נוקיה ומיקרוסופט מתחילות ברגל שמאל: אכזבה מהשקת הלומיה 900

מיקרוסופט הבטיחה להפוך את הסמארטפון לסנסציה, אך הוא החל להימכר בארה"ב דווקא בסוף השבוע של הפסחא - ולא עורר התעניינות. באמזון, מצד שני, המכשיר זוכה להצלחה

יוסי גורביץ 10:2609.04.12

נוקיה ומיקרוסופט השיקו אתמול (א') בארה"ב את סמארטפון הדגל החדש שלהן, לומיה 900. המכשיר נבנה על ידי נוקיה ומשתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, ווינדוס פון, כאשר שתי השותפות מקוות שהוא יסייע להם בשוק הטלפונים החכמים מול האייפון ומכשירי אנדרואיד. אלא שההשקה, לפי

הדיווחים, נראית ככשלון.

 

מיקרוסופט הבטיחה להשקיע בהשקה מאמץ פרסומי שיגרום לזה שליווה את האייפון להחוויר – אבל נראה שהשקת המכשיר אתמול, בשיא סוף השבוע של חג הפסחא הנוצרי, היתה טעות אסטרטגית. ה"ניו יורק טיימס" מציין שרוב 39 החנויות של AT&T בסביבות טיימס סקוור היו סגורות לרגל הפסחא – ואלו מהן שהיו פתוחות לא החזיקו את המכשיר החדש במלאי.

 

18 חנויות שאליהן פנה ה"טיימס" השמיעו הודעה מוקלטת שאמרה שהן סגורות לרגל החג, ו-19 מהן כלל לא ענו לטלפון. רק שתיים ענו – והן לא החזיקו את המכשיר. בקרב החנויות שהשמיעו הודעה מוקלטת, הן קידמו את האייפון 4S, אך לא הזכירו את הלומיה 900 ולו במילה.

 

נוקיה ניסתה לערוך הדגמה של המכשיר וחגיגה לכבודו בטיימס סקוור, אך לדברי העיתון העוברים והשבים התעלמו ממנה. ב-AT&T אמרו בתגובה כי המכשיר זכה לביקורות חיוביות ביותר, וכי החברה קיבלה מספר גדול של הזמנות שלו, אך נמנעה מלמסור מספרים. החדשות החיוביות מבחינתן של מיקרוסופט ונוקיה הן שהלומיה 900 הגיע למקום החמישי ברשימת מכשירי הסלולר הנמכרים ביותר של אמזון.

 

הלומיה 900 נמכר ב-AT&T ב-100 דולר, בכפוף להתחייבות של שנתיים (באמזון הוא נמכר בהנחה, מה שתורם להצלחתו שם). הוא צפוי להגיע השבוע גם לקנדה, ובהמשך לבריטניה ולמדינות נוספות. סדרת הלומיה, הכוללת גם דגמים זולים יותר, נחשבת לזו שעשויה להציל את נוקיה ומיקרוסופט – או לסמן סופית את שקיעתן בתחום הסלולר. אנליסטים העריכו כי אירועי ההשקה הכושלים אינם מבשרים טובות, אם כי הידיעה על המכירות המוצלחות באמזון עשויה לשנות את התמונה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x