הישרדות עסקית 2012
מגמות בעולם ה-IT הן אתגר למנהלי הארגון, צריך לדעת לזהות את התהליכים ולדעת לרתום אותם לטובת העסק כי מי שמפספס את הרכבת, נשאר מאחור
מודלים עסקיים רבים הקיימים כיום בתעשייה, יועמדו בספק עד שנת 2015. בתקופה זו ימשיכו ארגונים לאמץ אורח חיים דיגיטלי מחובר תמיד, והגופים המתחרים בשוק ינצלו את הטכנולוגיות המתפתחות להשגת הצלחה וצמיחה עסקית.
מחשוב עננים ומדיה חברתית ימשיכו לספק לתעשיות השונות דרכים
בין המגמות המתפתחות לחמש השנים הקרובות, מציינת גרטנר כמה תחזיות בולטות:
עד 2013 - יגיעו אחוזי החדירה של האייפד בקרב נציגי מכירות של ציוד רפואי ותרופות לשיעור של 85%, ולאחר מכן יהיה מעבר ליישומים המשפרים את המעקב אחרי אינטראקציות עסקיות ואספקת ציוד.
עד 2014 - צפויה קריסה של יותר משליש מהבנקים האירופיים; חמש הספקיות הבולטות של תוכנות PLM (product life cycle management) צפויות להפוך את הרשתות החברתיות לחלק אינטגרלי מהפתרון שלהן; לפחות ספקית אחת של רשת חברתית צפויה להפוך לערוץ מכירת ביטוח.
עד 2015 - שירותי רשת חברתית ושירותים מבוססי ענן חיצוניים חדשים, צפויים ליצור 25% מהמוצרים והשירותים הבנקאיים לצרכנים; 30% מפרויקטי הגרידים החכמים ישתמשו בשירותי ענן כדי להתמודד עם "ים הנתונים" שנולד ממיזוג טכנולוגיות; 80% מהיישומים הרב-ערוציים בתחום הקמעונאות יכשלו, מכיוון שקמעונאים ימשיכו לאמץ אסטרטגיות ממוקדות מוצר וממוקדות ערוץ.
עד 2016 - הקריטריון המרכזי שייבחן בעת רכישת רכב על ידי מרבית הקונים בשווקים הבוגרים, יהיה מרכיב הרשת במכונית; האייפד יחלוש על פחות מחמישים אחוז מענף החינוך, כיוון שמנהלי מערכות המידע יעדיפו מכשירים שהפריסה שלהם מהירה ופשוטה יותר; יותר מ-5% מהחיפושים ישלבו את השימוש בטכנולוגיות קול/וידאו של התקנים ניידים, במקום במשפטים מוקלדים או מדוברים.
ב-2011 היה על תעשיות רבות בעולם להתמודד עם כלכלה איטית שאתגרה את הארגונים למצוא איזון בין הציוויים הסותרים לעתים של שמירה על בקרת עלויות אל מול התחדשות וחדשנות. היכולת להגיב מהר ולאמץ נהלים עסקיים חדשים, תהיה הכרחית להישרדות עסקים ב-2012.
הכותבת הינה מנכ"לית גרטנר ישראל