$
מכשירים ומדריכים

סוני תשיק בשנה הבאה את רשת המדיה שלה בישראל: "ניכנס בכל הכוח"

החברה הכריזה עוד שתשיק בחודש הבא בארץ את האקספריה S, הסמארטפון החדש שלה. סמנכ"ל המובייל במזה"ת ל"כלכליסט": "יהיו בישראל מוזיקה, שירותי ענן, סרטים ובהמשך גם ספרים דיגיטליים"

הראל עילם 12:3914.03.12

סוני ערכה היום (ד') אירוע לעיתונאים בתל-אביב, שבו הכריזה כי תשיק בישראל במהלך 2013 את SEN, רשת התוכן החדשה שלה למכשיריה. כמו כן האקספריה S, הסמארטפון החדש מבית החברה, יגיע לישראל באמצע החודש הבא. אלי מצביץ', מנכ"ל סוני-אריקסון ישראל, מבטיח כי בחצי השנה הקרובה החברה תפתח עוד 4 חנויות קונספט ברחבי הארץ, בנוסף לחנות שכבר נפתחה בקניון איילון ברמת גן.

 

האקספריה S הוא אחד ממכשירי המובייל הראשונים שמשיקה החברה תחת המותג סוני, לאחר שקנתה את חלקה של אריקסון במיזם המשותף לשתי החברות. על העסקה, בהיקף של 1.05 מיליארד דולר, הודיעה סוני באוקטובר האחרון. המיזם המשותף, שנוצר עוד ב-2001, היה לתקופה לא קצרה אחד המותגים הידועים בעולם בתחום הסלולר, אך התקשה להתמודד מול עליית הסמארטפונים.

 

"לא היה לנו עתיד מזהיר כסוני-אריקסון", מסביר ל"כלכליסט" אנתוניוס בארונס, סמנכ"ל סוני מובייל באזור הים התיכון. "לא היינו יכולים לשרוד אילו דברים לא היו משתנים. במיזם משותף יש הרבה בירוקרטיה ואינטרסים. אריקסון לא יכלו ליצור כלכלה סביב הטלפון שלהם, הם חברה מצוינת אבל הם לעולם לא היו יכולים לעשות את מה שאנחנו עושים עכשיו".

 

מאז המהלך, הכריזה סוני על אסטרטגיה חדשה: למנף את עצמה כחברה מובילה בתחום התוכן, וכמקדמת חזון "ארבעת המסכים" - שבו טאבלטים, טלפונים, מחשבים וטלוויזיות מתקשרים ביניהם ולכולם יש גישה מלאה לאותה מדיה.

 

החברה, כך נראה, מנסה ליצוק תוכן באסטרטגיה הזאת מעבר להצהרות השיווקיות: מלבד השקת רשת מדיה חדשה סביב מוצרי החברה, Sony Entertainment Network (או SEN), פרש המנכ"ל והנשיא האוורד סטינגר לטובתו של קאזו היראי, שאחראי זה מספר שנים על תחום הפלייסטיישן.

 

"בהתחלה לא האמנתי שמשהו באמת ישתנה", מודה בארונס בהתייחסו לאסטרטגיה החדשה, "אבל אני חייב להודות שדעתי השתנתה. האסטרטגיה הזו שמה במרכז את הטלפון. אנחנו מדברים על תוכן, אבל בסופו של דבר, המכשיר שכל הזמן ביד שלך זה הטלפון. כל התכנון של סוני לא יכול לקרות בלי שינויים גדולים במובייל".

 

סוני. "אריקסון לא יכלו לייצר כלכלה סביב הטלפון שלהם" סוני. "אריקסון לא יכלו לייצר כלכלה סביב הטלפון שלהם" צילום: בלומברג

 

אתם מדברים הרבה על תוכן. אבל בישראל רוב הצרכנים לא מוכנים לשלם עליו. מה תעשו פה?

 

"אני מסכים איתך באופן עקרוני. אבל תזכור, שום דבר לא קורה ברגע. אנחנו לא נחזור לאיפה שהיינו בלחיצת כפתור. אחת הבעיות של צרכנים עם רכישת תוכן זה שהקניה לא בטוחה ושהמידע לא נגיש. אתה צריך לעבור יותר מדי תפריטים, ללחוץ על יותר מדי כפתורים. מה היה קורה אילו היית יכול לבצע רכישות בכפתור אחד, ישירות לחשבון הסלולר שלך?".

 

חיוב חשבון הסלולר הוא פתרון שכבר קיים בעולם מזה שנים, אבל בישראל זה מדשדש.

 

"אני יכול להבטיח לך שזה יקרה גם פה. זו האסטרטגיה העולמית שלנו. אנחנו כבר מדברים עם כל הספקיות הגדולות, וזה יגיע גם לישראל. התקווה היא שהלקוחות יאמצו את הפתרון וירוצו קדימה".

 

"רשת המדיה של סוני תיכנס לישראל בכל הכוח"

אקספריה S. מגיע בחודש הבא אקספריה S. מגיע בחודש הבא צילום: בלומברג

 

רוב החברות העולמיות לא מציעות את כל התכנים שלהם כאן. חנויות מדיה לא עובדות פה, אין סטרימינג אמיתי.

  

"אנחנו ניכנס לישראל בכל הכוח. כל התוכן שיש ברשת המדיה של סוני יהיו זמינים בכל מקום שנפעל. הדבר היחידי שישתנה זה התוכן המקומי. אבל כן, אנחנו נהיה פה, ויהיה גם סטרימינג. אנחנו נציע מוזיקה, שירותי ענן, סרטים, בהמשך גם ספרים דיגיטליים. כשזה יקרה בישראל, אנחנו נשיק את הכל בבת אחת, בסביבות 2013".

 

אמרת שנוכל להוריד מוזיקה, סרטים ועוד. שמתי לב שלא ציינת משחקים, ואתם הרי ידועים בחנות הפלייסטיישן שלכם.

 

"זה נכון. אני חושב שפלייסטיישן זה עדיין הבייבי של המנכ"ל החדש שלנו. יש יותר מדי מנויים ויותר מדי תוכן ברשת הפלייסטיישן שלנו בשביל שהמעבר יתבצע ברגע. לדעתי כבר ב-2013 נראה את חנויות המשחקים נכנסים לתוך הרשת".

 

המחירים בארץ יהיו כמו בארה"ב, או כפולים כרגיל?

 

"אותם מחירים בכל מקום. אנחנו מתעקשים על זה. חשוב להבין: ישראל זה שוק מאוד חשוב עבורנו. אתם לא מדינה קטנה – שיעורי החדירה של סמארטפונים כאן הם כפולים מבכל מדינה אחרת באירופה. זה שוק שאנחנו לא רוצים ולא יכולים לוותר עליו".

 

בתור שוק חשוב, היית מצפים שתדאגו שטלפונים שלכם יגיעו לארץ יותר מהר, לפחות כמו המתחרות שלכם.

 

"זה לא ממש תלוי בנו. לספקיות הישראליות יש דרישות מאוד ברורות, ולקוחות הישראלים יש דרישות גבוהות. זה לא דבר גרוע לדעתי".

  

אתם מדברים הרבה על אינטגרציה, אבל אתם עדיין עובדים מפוצלים להמון חטיבות. גם בארץ, יש לכם כמה יבואנים.

 

"ללקוח זה לא משנה מי היבואן. הוא רוצה את המוצר, את המותג. השיקול היחידי עבורינו זה האם היבואנים עושים עבודה טובה, וכל עוד זה קורה, אין סיבה לשינוי".

 

תמיד התגאיתם במצלמות שלכם בטלפונים, אבל נוקיה הפתיעו את כולם בברצלונה בתחום הזה. מה אתם הולכים לעשות בעניין?

 

אני לא אוהב לדבר על מתחרים, אבל זה לא משנה אם הם ישיקו מצלמה עם 41, 51 או 61 מגה-פיקסל - אנחנו תמיד נהיה טובים יותר. אחד מעמודי התווך של סוני זה מצלמה. גם היום, אם תנסה לצלם תמונה במכשיר שלנו ושלהם (הכוונה ל-Pureview 808 של נוקיה הכולל מצלמה ברזולוציה של 41 מגה-פיקסל, ה"ע), לא תראה הבדל. אנחנו נמשיך להוציא מצלמות טובות יותר מכולם".

 

סוני-אריקסון איבדה את רוב נתח השוק שלה בשנים האחרונות. אתה חושב שתוכלו לחזור לעצמכם?

 

"אנחנו לא רוצים להתחרות בשוק החומרה, טלפון מול טלפון. אנחנו נפסיד בתחרות הזאת. מרחוק כמעט כל הטלפונים נראים בדיוק אותו הדבר. אני קורא להם 'פינגווינים שחורים' -  אין ביניהם הבדל. יש לנו טלפונים מצוינים ויפים, אבל גם המתחרים עושים עבודה טובה. כך שאנחנו צריכים לחשוב מעבר, והמשחק היום הוא תוכן. בזה אף אחד לא יכול לנצח אותנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x