$
חדר מחשבים

העסק הקטן על מפתן הענן

האם הענן ייהפך להיות הפתרון האולטמטיבי למחשוב עסקים קטנים? רונן אשכנזי מציע לנו שלושה מרכיבים לטובת המעבר לענן

רונן אשכנזי 16:0306.02.12

מאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים בישראל מתמודדים יום יום עם הקשיים הכרוכים בתפעול וניהול אמצעי המחשוב המגוונים שרכשו. להבדיל מעסק או ארגון גדול, העסק הקטן אינו יכול להחזיק באופן קבוע אנשי מחשוב ופעמים רבות האחריות על מערך המחשוב מוטלת על בעל העסק או על גורם חצי מקצועי

אחר שגויס לנושא. עם השנים תחום המחשוב הפך למגוון ומורכב יותר ורבים מבעלי העסקים נאלצים להיעזר בשירותים חיצוניים לתפעול המערכות, שדרוגם ומתן פיתרונות לתקלות ובעיות.

 

שירותי הענן משנים את כללי המשחק ומאפשרים עתה גם לעסקים קטנים להשתמש בכלים שעד כה היו בשימוש של הגדולים. שירותים מסוג זה הותאמו לצרכיהם המיוחדים ולתקציביהם והם מאפשרים עתה לכל בעל עסק קטן להתחיל להשתמש בתוכנות שרת ואפליקציות דרך האינטרנט. פתרונות הענן לעסקים הקטנים והבינוניים כוללים מערכות לניהול קשרי לקוחות, שירותי תקשורת פנים וחוץ ארגונית כגון: דואר אלקטרוני, טלפוניה, מערכת מסרים מיידים, פורטל ארגוני, שירותי אחסון, גיבוי, אבטחה, ניהול ועוד שירותים מעין אלה.

 

היכולת והרצון של עסק קטן לעבור לענן תלויה במספר מרכיבים מרכזיים. הראשון, ידידותיות ונוחות השימוש. עסק קטן יכול לחשוש מכל סיבוך תפעולי בעבודה ומכל שינוי שיקשה על עובדיו לבצע את עבודתם. כיוון ששירות הענן אינו מצריך התקנה מקומית, נמנעת הפגיעה בסביבת העבודה הקיימת, כך שחוויית השימוש המוכרת והידידותית של הפתרונות הקיימים נשמרת. בנוסף, בכלים חדשים ומשופרים יותר שמוצעים כיום שולבו ממשקים נוחים ואינטואיטיביים שניתן בקלות ללמוד להפעילם.

 

השני, שירותי הענן צריכים להציע לעסק הקטן יכולות שעד עתה לא היו בידו ויש בהם תועלות ברורות ומוחשיות. לדוגמה, פתרונות של תקשורת אחודה על תשתית האינטרנט (VoIP) שעד עתה היו בשימוש של עסקים גדולים, מוצעים היום לעסקים קטנים כשירות ענן שווה לכל נפש. תקשורת מסוג זה מאפשרת עבודת צוות ברמה גבוהה ושיתוף פעולה תוך שימוש בכלים כמו: מסרים מיידיים ופגישות וירטואליות עם עובדים אחרים בארץ ובעולם.

 

השלישי, ואולי החשוב מכולם הוא מרכיב העלות הכספית. בעוד שבעסק גדול ההוצאות מחושבות לטווח רחוק, הרי שבעסק קטן, בעל רגישות גבוהה יותר להוצאות, הן מחושבות לטווח הקצר. מבחינה זו הענן מציע לעסק הקטן שינוי מוחלט של מבנה העלויות. במקום הוצאה קבועה גבוהה, מוצע שירות בהוצאה חודשית נמוכה שמבוססת על היקף השימוש. החיסכון הכספי שכרוך בכך הוא עצום וגמישות השימוש דומה לצריכת חשמל, גז ומים.

 

הענן הוא התפתחות בקנה מידה היסטורי ויש המשווים אותה למהפכת המחשב האישי שהחלה בראשית שנות ה-90 ושינתה כליל את פניו של המגזר העסקי. רובם המכריע של העסקים הקטנים והבינוניים לא מודעים כלל להתפתחות שעומדת על מפתן דלתם. חלקם מודעים לה אך לא למלוא המאפיינים והתועלות. שירותי הענן יהפכו למרכיב יסוד בסיסי בסביבת העבודה של כל עסק בארץ וברחבי העולם, ממש כמו מחשב ה-PC שהוביל את מהפיכת המחשוב הראשונה.

 

הכותב הוא סמנכ"ל ומנהל חטיבת לקוחות, שותפים ופתרונות עסקיים במיקרוסופט ישראל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x