טוויטר נגד גוגל: השינוי החברתי במנוע החיפוש פוגע בנו
גוגל הכריזה על הפיכת מנוע החיפוש לחברתי יותר תוך קידום גוגל+, וטוויטר הביעה התנגדות: "מודאגים שזה יקשה על מציאת המידע דרכנו". יו"ר גוגל: "אם הם רוצים שנקדם אותם, שיתנו גישה לציוצים"
היועץ המשפטי של טוויטר, אלכס מקגיליוורי, כתב ציוץ שבו הגדיר את המהלך של גוגל "יום רע לרשת", והוסיף כי הוא "יכול לחוש את ההתנגדות בתוך גוגל לעיוות של החיפוש בצורה כזו."
מאוחר יותר הוציאה טוויטר הודעה רשמית שבה נאמר: "במשך שנים, אנשים הסתמכו על גוגל כדי לקבל את תוצאות החיפוש הרלבנטיות ביותר בכל פעם שחיפשו ברשת. לעתים קרובות הם רוצים לדעת על אירועים בעולם וחדשות מתפרצות. טוויטר הפך להיות מקור חיוני של מידע בזמן אמת... כפי שראינו פעם אחר פעם, חדשות מגיעות קודם כל לטוויטר".
"כתוצאה מכך, חשבונות טוויטר וציוצים הם לעתים קרובות תוצאות החיפוש הרלבנטיות ביותר. אנו מודאגים מכך שכתוצאה מהשינויים של גוגל, מציאת המידע הזה תהיה קשה הרבה יותר לכולם. אנו חושבים שזה רע לאנשים, למו"לים, ארגוני חדשות ומשתמשי טוויטר".
גוגל הזכירה בתגובה כי עד הקיץ טוויטר שיתפה איתה פעולה ואיפשרה לה גישה למידע שלה, אך טוויטר נסוגה בה מהעסקה. יו"ר גוגל, אריק שמידט, אמר מאוחר יותר לבלוג MarketingLand כי גוגל איננה מעדיפה את התוכן של גוגל+ על פני זה של טוויטר ופייסבוק, וכי הרשתות החברתיות יקבלו יחס זהה לזה של גוגל+ אם יאפשרו לגוגל גישה לתוכן שלהן - שתי הצהרות סותרות במידת מה. בעבר אמר שמידט כי גוגל תקבל גישה לתוכן של פייסבוק – שמסרבת בעקשנות לחלוק אותו – "בדרך זו או אחרת."