$
חדשות טכנולוגיה

שאלות ותשובות: מה לעשות אם כרטיס האשראי נחשף?

כיצד על הלקוחות לדעת אם הם נמצאים ברשימת הלקוחות שפרטיהם נחשפו? האם יש ללקוח חשיפה לנזקים? כיצד הלקוח יקבל כרטיס חדש? ישראכרט, לאומי קארד וכאל עונים לשאלות "כלכליסט"

רחלי בינדמן 12:3103.01.12
דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט, עונה לשאלות "כלכליסט": 

 

כמה מלקוחות ישראכרט, פרטי הכרטיס שלהם נחשפו ?

מתוך 380 אלף רשומות - 6,600 כרטיסים נחשפו, המהווים פחות מ-0.2% מכלל לקוחות ישראכרט.

 

כיצד על לקוח ישראכרט לדעת אם הוא נמצא ברשימת הלקוחות שפרטיהם נחשפו?

ישנן שתי אפשרויות: להתקשר למוקד ישראכרט במספר הטלפון 03-6364333 . הלקוח יתבקש להקיש את מספר תעודת הזהות שלו והמערכת תעדכן אותו אם הוא נמצא ברשימה. לחלופין, ניתן להיכנס לאתר ישראכרט ולהקיש את מספר תעודות הזהות באמצעות מערכת מיוחדת שהפעילה ישראכרט על רקע האירועים.

 


 

האם יש ללקוח חשיפה לנזקים?

בשום אופן לא. ישראכרט מבצעת בדיקה יזומה של הפעילות בכרטיסים ותזכה אוטומטית את הכרטיסים שבהם בוצעו עסקאות מזויפות.

 

מה בכל זאת על הלקוח המודאג לעשות?

לפעול כרגיל, ולבדוק כמו תמיד את דפי החשבון של הכרטיס. במידה וזוהתה עסקה שהלקוח מעולם לא ביצע, שבוצעה דרך האינטרנט או הטלפון יש להתקשר למוקד ישראכרט ולדווח על כך, וזאת רק ליתר ביטחון שכן ממילא ישראכרט עושה את הבדיקה בעצמה באופן יזום ומזכה את הלקוחות על הנזק, באם נגרם.

 

האם הלקוח יכול להמשיך להשתמש בכרטיס שלו?

אין שום בעיה להמשיך ולהשתמש בכרטיס ולבצע קניות בבתי עסק וזאת למעט שימוש בכרטיס באמצעות האינטרנט ובטלפון.

 

כיצד הלקוח יקבל כרטיס חדש?

ישראכרט תיצור קשר מיוזמתה עם הלקוחות שכרטיסים נחשפו ותתאם איתם מפגש עם שליח שיגיע עד לביתם ויעביר להם את הכרטיס החדש כבר מחר. עד שהכרטיס החדש לא יגיע, לא יבוטל הכרטיס הקיים.

 

גלעד קהת, סמנכ"ל ניהול סיכונים ורגולציה בלאומי קארד, עונה לשאלות "כלכליסט":

 

כמה מלקוחות לאומי קארד, פרטי הכרטיס שלהם נחשפו?

4000 לקוחות לאומי קארד מתוך 2 מיליון כרטיסי אשראי לאומי קארד מונפקים.

 

כיצד על לקוח לאומי קארד לדעת אם הוא נמצא ברשימת הלקוחות שפרטיהם נחשפו?

לאומי קארד יוצרים קשר מהבוקר עם כל הלקוחות שנמצאים ברשימת הלקוחות שנחשפו ומיידעים אותם. אין טעם ליצור קשר עם המוקד. עם זאת, המוקד זמין כל הזמן ומספרו 03-6178800. באתר החברה לא ניתן לגלות אם הלקוח נמצא ברשימה ולכן אין טעם לחפש שם.

 

האם יש ללקוח חשיפה לנזקים?

לא. הבקרות שלאומי קארד הפעילה החל מאתמול בלילה הביאו לכך שככל הנראה יש אפס נזק ולכל היותר יש סיכון ל-800 שקלים. היו אמנם ניסיונות להשתמש בכרטיסים אבל לאומי קארד הצליחה לחסום את השימוש, בזכות הבקרות. גם אם בהמשך יתברר שאמנם עסקה מסויימת הצליחה לעבור, לאומי קארד תזכה את הלקוח שנפגע

 

מה בכל זאת על הלקוח המודאג לעשות?

לקוח תמיד כדאי שיסתכל על דפי פירוט שלו ואם רואה עסקאות לא מזוהות שידווח. לרוב, לאומי קארד תעדכן את הלקוח עוד לפני שישים לב למשהו שאינו כשורה בדף הפירוט.

 

האם הלקוח יכול להמשיך להשתמש בכרטיס שלו?

אותם 4,000 לקוחות שנחשפו לא יכולים לעשות עסקאות באינטרנט. שאר הלקוחות יכולים לעשות עסקאות באינטרנט אבל לא מומלץ להם להיכנס לאתרים 'קיקיוניים'. אתרים כמו וואלה שופס, אמזון למשל, בטוחים לחלוטין לשימוש ובלאומי קארד גם לא מזהים בעיה מיוחדת בשימוש בכרטיס האשראי באתרי הקופונים השונים.

 

כיצד הלקוח יקבל כרטיס חדש?

ביומיים שלושה הקרובים יקבלו הלקוחות כרטיסים חדשים. הכרטיסים יגיעו דרך הדואר אך מי שירצה להקדים ולקבלם יוכל לגשת לסניף הבנק שלו ואם הצורך בכרטיס דחוף מאד אפשר להגיע גם למשרדים של לאומי קארד ברחוב בן גוריון 11 בבני ברק. רק במקרים דחופים, בהם לקוח צריך את הכרטיס לצורך נסיעה לחו"ל עליו ליצור קשר ויגיעו אליו אם שליח. רק ברגע שהכרטיס החדש יופעל, יבוטל השימוש בכרטיס הקיים. הכרטיס מגיע עם סיסמא להפעלה ואילו הקוד הסודי לכרטיס יישלח בנפרד בדואר. תוך שלושה ימים הלקוחות אמורים כבר לקבל את הכרטיסים החדשים.

 

גיל טופז, סמנכ"ל ניהול סיכונים של Cal עונה לשאלות של "כלכליסט:

 

כמה מלקוחות כאל, פרטי הכרטיס שלהם נחשפו?

פחות מ- 3,000

 

כיצד על לקוח כאל לדעת אם הוא נמצא ברשימת הלקוחות שפרטיהם נחשפו?

אנו פונים באופן יזום בטלפון או ב SMS לכל הלקוחות שפרטי הכרטיס שלהם נחשפו.

 

האם יש ללקוח חשיפה לנזקים?

בשום אופן לא. גידרנו את האפשרות לשימוש לרעה באינטרנט או בטלפון. אם נעשה שימוש – Cal תבטל את העסקה ותחזיר ללקוח את הכסף.

 

מה בכל זאת על הלקוח המודאג לעשות?

ראשית, שהלקוחות לא יהיו מודאגים. נחשפו פרטים רק של 3,000 לקוחות, מתוך 1.7 מיליון כרטיסים של Cal. מי שפרטיו נחשפו, מוגן ולא צריך לחשוש, אלא להמתין לפניה מנציג חברת האשראי.

 

האם הלקוח יכול להמשיך להשתמש בכרטיס שלו?

הלקוחות יכולים להמשיך להשתמש בכרטיסם כרגיל. המעטים ש"גודרו" יכולים לבצע עסקות רגילות, קרי, גיהוץ ומשיכת מזומן. חשוב לציין: גם מי שפרטיו נחשפו – יכול עדיין להשתמש בכרטיס כרגיל.מי שחפץ לבצע עסקה באינטרנט או בטלפון וכרטיסו נחסם – מוזמן לפנות למוקד האישורים של Cal במספר 03-5726333

 

כיצד הלקוח יקבל כרטיס חדש?

כרטיסים חוץ בנקאיים שהונפקו ע"י Cal – יגיעו ללקוח עם שליח. כרטיסים בנקאיים - בבחינה מול הבנקים השונים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x