ההנפקה תיפגע? אירופה נגד מכירת המידע על גולשי פייסבוק למפרסמים
נציבות האיחוד תדון בינואר בהוראה שמהדקת משמעותית את ההגנה על פרטיות הגולשים. המשמעות: פגיעה במודל ההכנסות של הרשת החברתית
כיום
הרשת החברתית עוקבת גם אחרי שינויים באורח החיים של המשתמש – למשל, הכרזה כי הוא עומד להתחתן – ואחרי הטעם שלו במוזיקה, ספרים ועוד. פייסבוק אף מבצעת, לפי הדיווחים, חיפוש בתוך התוכן שכותב המשתמש כדי לזהות פרטים על העדפותיו ולהעמיד אותם לרשות מפרסמים.
ההוראה המתוכננת תאסור על פרסום מפולח כזה במדינות האיחוד, אלא אם המשתמש הביע את הסכמתו המפורשת לכך. אף על פי שפייסבוק שומרת את רוב המידע על שרתים בארה"ב, היא תהיה צפויה לקנס גדול במיוחד או לצעדים משפטיים, אם תמשיך בנהליה הנוכחיים למרות הוראה כלל-אירופית האוסרת על כך.
כל משתמשי פייסבוק חותמים על הסכמה לכך שהאתר רשאית למכור את המידע שלהם. בנוסף טוענת החברה להגנתה כי המידע מגיע למפרסמים אחרי שעבר אנונימיזציה, כך שהמפרסמים אינם מסוגלים לזהות משתמשים, אך יכולים לפלח את המודעות שלהם כך שיתאימו לקבוצה מסוימת. פייסבוק אמרה עוד כי היא "איננה חולקת את שמם של אנשים ללא הסכמתם המפורשת, ולעולם אינה מוכרת מידע אישי לצד שלישי".
סגנית הנשיא של הנציבות האירופית, ויויאן רדינג, אמרה כי מטרת ההוראה היא לעדכן את חוקי הפרטיות באירופה ולהתאים אותם להתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות, כמו גם ליצור אחידות בכל הקשור ליחס שמקבלות חברות העוברות על חוקי הפרטיות ביבשת.
לאחרונה גיבשה פייסבוק הסכם עם רשות הסחר האמריקאית (FTC), שערכה נגדה חקירה. לפי ההסדר, הרשת החברתי תימנע מחשיפת מידע פרטי של המשתמש ללא הסכמתו המפורשת, ובנוסף תפקח ה-FTC ב-20 השנים הקרובות על מצב פרטיות הגולשים בה.