אמזון מוכרת את הקינדל פייר במחירי הפסד
מחקר נוסף מעלה שמכירת הטאבלטים אינה רווחית, ונראה שהחברה פועלת באגרסיביות כדי לעודד רכישת תכנים דיגיטליים - גם במחיר תלונות מצד הורים
אנליסט iSuppli, אנדרו ראסוויילר, אמר כי מבחינת רכיבי הטאבלט, עולה שאמזון עשתה ככל יכולתה על מנת לצמצם את עלויות החומרה של המכשיר. "נעשו כל הבחירות האפשריות על מנת לצמצם את העלות. ציפינו למצוא רכיב קישוריות אלחוטית מסויים שנמצא לרוב בטאבלטים, והופתענו לגלות שהוא לא שם. במקומו יש רכיב זול יותר, עם פחות יכולות, על מנת לחסוך כמה דולרים", הוא אמר.
הירידה הקבועה במחירי רכיבים אלקטרוניים צפויה, תוך כמה חודשים, להוזיל את עלויות ייצור הקינדל בעבור אמזון. ואולם, ברור שהחברה לא מצפה ליצור רווח של ממש ממכירת המכשירים עצמם. במקום זאת מקווה אמזון שהמכשירים יהוו שער לרכישת תכנים דיגיטליים שהיא מוכרת, ובראשם ספרים, שירים ותכני ווידיאו, ושמכירות אלו יהפכו לאפיק הכנסה משמעותי.
בהיבט זה דומה המודל העסקי של החברה לזה של אפל, אשר האייפודים, האייפונים והאייפדים שהיא מוכרת משמשים להגדלת מכירות התכנים הדיגיטליים באייטיונז (אם כי בניגוד לאמזון, אפל גם רושמת רווחים ניכרים ממכירת המכשירים שלה).
ונראה שאמזון מתכוונת לנקוט במדיניות אגרסיבית במיוחד על מנת להגדיל את המכירות הדיגיטליות באמצעות הפייר. לפי דיווח באתר חדשות הטכנולוגיה ארסטכניקה, ההגדרות שנועדו למנוע רכישה לא מבוקרת (למשל, על ידי ילדים שקיבלו את הטאבלט במתנה) לא מונעות את רוב הדרכים שבהן ניתן לרכוש תכנים.
בין היתר דווח כי לא ניתן לבטל את השימוש ב-One-Click – תכונה שמאפשרת רכישת מוצרים שונים בהקלקה אחת, בלי צורך להזין סיסמה לפני כל רכישה. למרות ביטול התכונה הן בהגדרות המכשיר והן בחשבון אמזון בכלל, עדיין ניתן היה לבצע רכישות באמצעות הכפתור. לדברי האתר, ייתכן שבמקרה זה מדובר בבאג, אך אמזון לא הגיבה לפניותיו בנושא.
לפי דיווחים שפורסמו בסוף השבוע, אמזון מתכוונת להשיק בשנה הבאה גם סמארטפון, שיכלול התממשקות לשירותי התשלום שלה. אמזון סירבה להגיב על הידיעות בנושא.