"לחוות את סאות' פארק כרשת חברתית"
בריאן גריידן, נשיא התוכן של MTV, סיפר בכנס "סלקום מדיה" על ימיו כמפיק סדרת האנימציה - וניסה לצפות את המגמות שיעצבו את המדיום. נשיא התוכן של AT&T: "בטווח הארוך, 75% מלקוחותינו לא יצפו בתכנים מהטלוויזיה"
בריאן גריידן שהתארח הבוקר (ד') בכנס המדיה הדיגיטלית של סלקום שימש עד לאחרונה כנשיא התוכן בתאגיד המדיה MTV, אך בהרצאה שנשא שיתף את הקהל גם בעבודתו הקודמת: כמפיק הראשי של סדרת האנימציה "סאות' פארק" במשך עונותיה הראשונות.
"כשעשינו פיילוט ראשון לתכנית, הקהל נתן לה את הציון הנמוך ביותר שראיתי בקריירה שלי: 1.5 מתוך 10", סיפר גריידן. "לא הבנו איך זה יכול להיות: הרי בפיילוט הקהל לא הפסיק להתגלגל מצחוק. אבל החלטנו ללכת על זה בכל זאת, כי לא משנה כיצד הקהל מדרג את זה, אלא איך הוא חווה את התכנית יחד, כרשת חברתית".
גריידן מסמן את שתי המגמות הבולטות ביותר בטלוויזיה בשנים הקרובות מבחינתו: טלוויזיה חברתית יותר, ובעלת מאפיינים של משחק. הוא מדווח כי על מקלט הטלוויזיה הביתי שלו הועלו מגוון אפליקציות חברתיות, כגון אפליקצייה המאפשרת לו להקליט קטע אהוב במיוחד בתכנית טלוויזיה במשך 30 שניות, ולחלוק אותה עם חבריו בפייסבוק , או אפליקצייה המזהה את התכנית שבה הוא צופה באמצעות גלי קול ומציגה לו את כל הצופים שחולקים עמו את הצפייה ברגע זה בעולם.
גריידן גם הציג את קונספט תכנית הטלוויזיה האינטראקטיבית שבה הקהל שותף לעיצוב העלילה והזכיר את הדרמה Bar Karma, שרצה בערוץ החדש Current TV שהקים אל גור. עלילת התכנית מעוצבת בחלקה בידי הגולשים אשר שולחים הצעות לסצנות ולנקודות מפנה בעלילה בתוך יישום שעוצב על ידי הוגה המשחק סימס, וויל רייט. חלקן נבחרות על ידי צוות התכנית ומשובצות לפרק השבועי, בזמני הפקה קצרים ביותר.
"גם עולם הטלוויזיה הולך לכיוון הגיימינג", אומר גריידן. "הביטו על הסדרות הפופולאריות ביותר: אמריקן איידול, הישרדות, אלה אמנם תכניות ריאליטי, אבל בבסיסן עומד עקרון המשחק, שאותו יש להעתיק גם לפורמטים אחרים".
"סגרנו את המחלקה הדיגיטלית, אנחנו מוטמעים בכל מקום"
בטינה שריק בכנס צילום: סיון פרג'
בטינה שריק, סגנית נשיא בכירה באולפני "פוקס המאה ה-20", שהובילה את הקמפיינים הדיגיטלים של שוברי קופות כגון "עידן הקרח", "אווטאר" ו"משפחת סימפסון - הסרט", שיתפה את הקהל הישראלי בקמפיינים הדיגיטליים שמנהלים האולפנים כדי למשוך את קהל הצעירים לצפות בסרטי קולנוע.
"בעת יציאת הסרט אווטאר לאקרנים, בחרנו שלושה בלוגרי-יוטיוב מוכשרים ושמנו אותם על השטיח האדום ברגע ההשקה. הם העבירו בשידור חי את הקרנת הבכורה, נתנו להם לדבר עם כל הכוכבים של הסרט ולראיין את ג'יימס קמרון. זה אמנם לא נראה כמו סרטון יוטיוב רגיל, כי די סייענו בהפקת הסרטונים, אבל היתה התנפלות גדולה מאוד על הסרטון שצבר באז גדול בזמן קצר".
בהשקת הסרט השלישי של "אלווין והצ'יפמנקס", מספרת שריק, חברה פוקס לסטארט-אפ אודקסט מקליפורניה, שפיתח עבורם אתר המאפשר לכל גולש לעצב מעין "צ'יפמנק" משלו, ולהקליט כמה מילים שיישמעו כקול צפצפני וגבוה - בהתאם לדמויות מהסרט. את האווטאר הזה ניתן לשתף בפייסבוק. "בסרט הראשון קיבלנו 10 מיליון צ'יפמנקים שכאלה, ובסרט השני רק שמונה מיליון, אבל לקראת הסרט השלישי אנחנו צופים התלהבות שיא", אמרה שריק.
"סגרנו את המחלקה הדיגיטלית שלנו בחברה. היום אנחנו פשוט מוטמעים בכל מקום באולפנים, כאשר תפקידי הוא להפוך את כל הארגון לדיגיטלי, ולדאוג שהוא עומד בראש מערכת השיקולים, ולא אחרון כבעבר. תמצאו אישה כמוני שיש לה תשוקה לקדם את הנושא הדיגיטלי בכל ארגו ן- ותקדמו אותה".
דן יורק, נשיא התוכן של ענקית הטלקום האמריקאית AT&T, חברת הטלקום הגדולה בארה"ב, דיבר על אסטרטגית ה IPTV של הארגון, המאפשר לצפות בתכני וידיאו מכל פלטפורמה: טלוויזיה, סלולר, טאבלט או המחשב האישי. כך, ניתן לצפות בשידור חוזר של משחק באוטובוס, לעצור את השידור ולהמשיך ולראות אותו מהטלוויזיה הביתית. יורק, כמו משתתפים אחרים בכנס, הביע התלהבות מאפליקציית Miso, המאפשרת לחלוק את שידורי טלוויזיה בסלולר ובטלוויזיה בין חברים.
יותר מ-1.1 מיליון לקוחות של AT&T משתמשים כיום במוצר הטלוויזיה האינטראקטיבית שהשיקה, Uverse, המאפשר לצפות בתכנים מכל המכשירים. יורק מעריך כי לטווח הארוך, 75% מכלל לקוחות החברה כלל לא יצפו בתכנים מהטלוויזיה. בכנס שנערך הבוקר השתתפו 1,400 איש.