$
אינטרנט

מה מארק צוקרברג חושב על גוגל+?

"גוגל מנסה לבנות את הגרסה הקטנה שלה לפייסבוק", אמר מייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם. בתוך כך משיקה גוגל+ דפים לבתי עסק ולמותגים

יוסי גורביץ 11:0108.11.11

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, יצא אמש (ב') בהתקפה חריפה על גוגל ועל הרשת החברתית שלה, גוגל+. לדבריו, פייסבוק נמצאת ביחסים מצוינים עם אמזון ואפל – אך הוא הגדיר את גוגל כ"תחרותית" וכחברה שמנסה "לבנות את הגרסה הקטנה שלה לפייסבוק."

 

צוקרברג אמר עוד כי פייסבוק איננה

מעוניינת להתחרות בשותפי התוכן שלה: "אנחנו ממוקדים בעשיית דבר אחד, ובעשייתו בצורה טובה מאוד. אם תסתכלו על חברות אחרות, תראו שהן עושות שורה של דברים – אבל אנחנו עושים דבר אחד בלבד". גם הערות אלה נתפסו כביקורת על גוגל. צוקרברג אמר את הדברים בראיון משותף עם הסמנכ"לית התפעולית של פייסבוק, שריל סנדברג, בתכניתו של העיתונאי האמריקאי צ'ארלי רוז.

 

אמש הודיעה גוגל על שינוי משמעותי בגוגל+: עד כה הוגבלה הגישה לשירות רק לאנשים פרטיים, והחל מאמש יכולים גם בתי עסק ומותגים לפתוח לעצמם חשבון ברשת החברתית. החברה הודיעה על כך רשמית בבלוג שלה, בפוסט שנכתב בידי סמנכ"ל ההנדסה הבכיר ויק גונדוטרה. המהלך דומה לזה שנקטה פייסבוק, כששנים לאחר ייסודה היא אפשרה גם לעסקים, להקות וגופים אחרים לפתוח לעצמם עמודים בה.

 

גוגל אמרה כי המהלך יאפשר לעסקים לעמוד בקשר טוב יותר עם לקוחותיהם, ויאפשר דיאלוג טוב יותר בין הצדדים. גוגל הודיעה כי שורה של עסקים וארגונים מובילים כבר פתחו פרופיל בגוגל+, בהם טויוטה, פפסי, דיסני, המשחק Angry Birds של רוביו, ארגונים כמו Save the Children ותכניות טלוויזיה כמו החבובות.

 

כדי לשפר את המגע בין הצדדים, הודיעה גוגל עוד על שדרוג גם למנוע החיפוש שלה, שיופעל בהדרגה: משתמשים שיחפשו שם של עסק או מותג, כאשר קודם למילת החיפוש יופיע הסימן פלוס, יכוונו ישירות לפרופיל גוגל+ של המותג. למשל, חיפוש נוסח +Disney צפוי להוביל את המשתמש לעמוד הגוגל+ של דיסני, והוא יוכל להוסיף את המותג למעגלים שלו. גוגל אמרה כי לא כל חברה תחובר לשירות הזה, שאותו היא מכנה Direct Connect, וכי הזכאות להצטרף אליו תיקבע על ידי האלגוריתם שלה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x