דיווח: זינגה תתחיל בהנפקה במחצית השניה של נובמבר
חברת משחקי הרשתות החברתיות זינגה צפויה לצאת להנפקה בתוך כשלושה שבועות, אם כי הסכום עדיין לא ידוע
ההנפקה של זינגה, חברת המשחקים החברתיים המצליחה, תתרחש במהלך המחצית השניה של חודש נובמבר 2011. הסחר במניותיה יתחיל כשבוע לפני חג ההודיה האמריקאי, ב-24 בנובמבר. כך דיווחה אמש (ב') סוכנות הידיעות רויטרס, על סמך שני מקורות המקורבים לנושא.
לידיעה אין אישור רשמי ודובר
הנפקתה של זינגה היא אירוע שמשקיעים מחכים לו, משום שהוא צפוי לשמש – יחד עם הנפקתה הסמוכה של גרופון – כאינדיקציה לעניין של השווקים בחברות הטכנולוגיה. יצוין, עם זאת, כי בדומה גרופון - שזכתה לסיקור תקשורתי שלילי מאד בחודשים האחרונים - זינגה דיווחה לאחרונה על ירידה חדה ברווחיה. בסך הכל, החברה רשמה ירידה של 95% ברבעון השני של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - למרות עליה משמעותית בהכנסות. באותו רבעון רשמה זינגה, לראשונה, גם ירידה במכירת מוצרים וירטואליים.
זינגה מייצרת משחקים ברשתות חברתיות, ועיקר הפעילות שלה הוא בפייסבוק. המודל המסחרי שלה מבוסס על מכירת מוצרים וירטואליים. שמה של זינגה נקשר בעבר במעשי הונאה ובהטעיית המשתמשים, ומנכ"ל החברה, מארק פינקוס, נתפס אומר שהעובדים שלו "עושים כל דבר בספר" כדי להביא הכנסות, וכשהוא אומר שמעולם לא הבין את הטעם בשיעורי אתיקה עסקית.
לחברה יש כיום למעלה מ-200 מיליון שחקנים פעילים דרך פייסבוק - ירידה של 25% בחודש האחרון. הסיבה העיקרית לכך היא המשך הדעיכה בפופולריות של סיטיוויל, לשעבר האפליקציה המצליחה ביותר בפייסבוק, שאיבד 20 מיליון שחקנים בחודש האחרון בלבד. המשחק החדש של זינגה, Adventure World של אינדיאנה ג'ונס, גם הצליח לטפס ל-40 מיליון משתמשים - ואז קרס במהירות ל-15 מיליון בלבד.