המחאה העולמית ברשת: משתדלים, אבל לא מצליחים להמריא
מארגני ההפגנות מקפידים לעשות שימוש נרחב ברשתות חברתיות וביוטיוב, אך עד כה לא הצליחו לסחוף אחריהם מספר יוצא דופן של גולשים
בדומה למפגינים בעולם הערבי וגם אצלנו, מארגני המחאה החברתית הגלובלית, שיערכו היום (שבת) שורה של הפגנות ברחבי העולם, עושים שימוש נרחב ברשתות חברתיות. עם זאת, עד כה נראה שהם לא קצרו הצלחה יוצאת דופן בשדה זה.
באתר הבינלאומי המוקדש למחאה, 15october.net, מופנים משתמשי הרשת החברתית טוויטר לתגית GlobalChange#, שנועדה לרכז ציוצים העוסקים בהפגנות. תגיות נוספות הקשורות לנושא הן #15Oct ו-Occupy#. ויש גם את התגית הוותיקה יחסית OccupyWallStreet#, שכמשתמע משמה קשורה יותר לתנועת המחאה האמריקאית.
נכון לכתיבת שורות אלה, אף אחת מהתגיות הללו אינה מופיעה ברשימת הנושאים החמים (Trends) העולמית של טוויטר, ואף לא בזו המיועדת לגולשים מארה"ב. טוויטר נאלצה להכחיש בעבר שהיא פוגעת בקידום ציוצים הקשורים במחאת וול סטריט, כביכול כדי להשביע את רצון המשקיעים או את זה של מחלקת המדינה בוושינגטון.
מארגני המחאה העולמית מפעילים גם קבוצת פייסבוק, שאליה הצטרפו עד כה כ-25 אלף איש - גם כן לא נתון מרשים במיוחד.
חיפוש צירוף המילים 15 ו-October ביוטיוב מציג בראש התוצאות סרטונים הקוראים להגיע למחאה, שחלקם הגיעו למאות אלפי צפיות (כמו הסרטון הבא). בכותרות חלק מהסרטונים, כמו זה, מופיעה במפורש הקריאה Make Viral - פנייה לגולשים להפיץ אותם ברחבי הרשת על מנת לעורר סביבם עניין.
לאתר המחאה יש גם גרסה ישראלית, בכתובת o15israel.org. האתר מציע דרכים לעקוב, באמצעות טוויטר ושידורים חיים ברשת, אחר ההפגנות שייערכו בתל אביב, ירושלים, חיפה וקרית שמונה. כאן ניתן לקבל מידע על לוח הזמנים של ההפגנות.