קרייג היימן על HP: "המתחרים הלכו בדרכינו"
מנהל חטיבת המחשוב הארגוני ביבמ העולמית: "הבנו כבר לפני הרבה שנים שעסקי המחשוב האישי הולכים ונמוגים. הפסקנו למכור גם מדפסות ומסכי LCD, ועברנו לשירותי ייעוץ עסקי, מחשוב ענן ווירטואליזציה"
"כשמכרנו את חטיבת המחשוב האישי של יבמ ללנובו, המתחרים שלנו אמרו לנו שזו טעות. מה לעשות, הדרך להצלחה מלאת בדידות", כך אמר אתמול (א') ל"כלכליסט" קרייג היימן, האיש הבכירה ביותר ביבמ העלמית בתחום המחשוב הארגוני.
היימן, מנהל חטיבת המחשוב לארגונים ביבמ שהתארח בכנס
היימן הציג בכנס את דרכה החדשה של יבמ בעולם הארגונים, שמזכירה יותר את האסטרטגיה החדשה של גוגל, וכינה אותה בשם Smarter Commerce, או המסחר החכם. מסע הרכישות האחרון של יבמ, בן 2.5 מיליארד דולר, שכלל חברות כמו קורמטריקס, יוניקום, קוגנוס, נטיזה ו-SPSS מהווה חלק ממגמה בה הופכת החברה למספקת שירותים לניתוח הררים של מידע עסקי.
"80% מהמנכ"לים חושבים שהם מצוינים בלהגיע ללקוחות שלהם, אבל כששואלים את הלקוחות, רק 8% מהם חושבים כך", אומר הימן. "המידע כיצד לתת שירות טוב יותר ללקוח או להגיע אל הלקוח הנכון קיים, רק צריך למצות אותו, וזה עניין מסובך.אתה צריך לקחת את המידע מכל פעולה עם הלקוח ולהפוך אותה למידע עסקי. צריך לנתח את הסנטימנט של הלקוח, צריך ליצור ללקוח חוויה חיובית סביב המוצר". לדבריו, הדרך לעשות זאת היא "לשלב את הספקים שלך בעסק שלך כאילו הם עובדים, ולספק את כל המידע הנחוץ לעובדים שלך, כאילו הם לקוחות".
מערכת יוניקום אותה רכשה יבמ יודעת לשלוח פחות מסרים פרסומיים ולהשיג את אותו אפקט של מכירות על ידי ניתוח התנהגות הלקוח. "בנק פירסט טנסי, אחד מלקוחותינו, יכול לדעת שבבית שלי, אשתי היא זו שהולכת לבנק ואני לא מתקרב לשם. ככה אפשר להסיק שיהיה יותר יעיל לפנות אלי לטלפון הסלולרי או תיבת המייל שלי, ולא פנים מול פנים"", מבאר היימן.
לטענת היימן, הפוטנציאל בניתוח מידע עסקי בארצות הברית עומד על 70 מיליארד דולר, וטומן בחובו צמיחה שנתית של 30%. "רק רכיב התוכנה בתוך השוק הזה עומד על 20 מיליארד דולר בשנה", אומר היימן.