מסתמן: פייסבוק תשיק השבוע שירות לשיתוף מוזיקה וסרטים
במסגרת המערכה מול גוגל+, צפויה הרשת החברתית לחשוף פלטפורמה שתאפשר לגולשים לשתף שירים, סדרות טלוויזיה וסרטים. לפי "הניו יורק טיימס", השירות יהפוך את עמוד הפרופיל והקיר למרכז בידור מותאם אישית
חזית חדשה במלחמה נגד גוגל+: פייסבוק צפויה להשיק השבוע שירות שיתוף מדיה חדש שיאפשר לגולשים לשתף שירים, סדרות טלוויזיה וסרטים, ויהפוך את עמוד הפרופיל והקיר למרכז בידור מותאם אישית — כך מדווח העיתון "ניו יורק טיימס".
לפי הדיווח, הרשת החברתית הגדולה בעולם תחשוף את הפלטפורמה החדשה ביום חמישי, במהלך ועידת המפתחים השנתית שלה בסן פרנסיסקו. לדברי בכירים בחברות מדיה וטכנולוגיה, פייסבוק חתמה על הסכמים עם כמה חברות מדיה במטרה לשלב בעמוד הפרופיל את האפשרות להציג תכנים שהמשתמש צורך בשירותים אחרים. לצד פירוט התוכן שצרך הגולש, יוצגו לינקים שיאפשרו לחבריו להאזין או לצפות באותם תכנים.
העיתון מדווח כי עשרה שירותי מוזיקה ייכללו בפלטפורמה החדשה כבר עם השקתה, ובראשם שירותי המוזיקה בסטרימינג Spotify ו-Rhapsody. אפשר להעריך כי בעתיד יצורפו לפלטפורמה גם שירותי וידיאו דוגמת נטפליקס והולו.
המהלך הצפוי של פייסבוק מצטייר כתגובה נוספת לגוגל+, הרשת החברתית שהשיקה ענקית הטכנולוגיה בסוף יוני. בחודשיים וחצי שחלפו היינו עדים לרצף שדרוגים והכרזות בפייסבוק, בתגובה לאיום החדש בשטח. בתחילת יולי ערך מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אירוע השקה חגיגי, ובו בישר על הוספת יכולות וידיאו-צ'ט אחד על אחד בשיתוף סקייפ - תגובה לאפשרות לנהל שיחות צ'ט קבוצתיות בגוגל+. בנוסף הכריז צוקרברג על אפשרות לנהל צ'ט טקסטואלי קבוצתי, והציג עיצוב חדש לממשק המסרים המיידיים.
גוגל, מצדה, טרחה על שיפור גוגל+: החברה הוסיפה לרשת החברתית שלה מבחר משחקים חברתיים, ובסוף השבוע השיקה כלי פיתוח ראשונים למפתחים חיצוניים - מהלך בדרך להשקת פלטפורמת פיתוח מלאה שתאפשר יצירת אפליקציות. פייסבוק הגיבה בהוספת תכונות כמו אפשרות לעקוב אחרי משתמשים (בדומה לטוויטר), מתן אפשרות לגולשים לארגן חברים ברשימות, בדומה ל-Circles בגוגל+, וכעת גם פלטפורמת מדיה.
נתוני גלישה מהתקופה האחרונה אמנם מצביעים על ירידה בהיקף התעבורה של הרשת החברתית מבית גוגל, אך השקת פלטפורמת המדיה הצפויה של פייסבוק מרמזת על כך שהרשת החברתית הגדולה בעולם לא מתכוונת להוריד הילוך. גם אם גוגל+ תיסגר בסופו של דבר או תהפוך לרשת נישתית ומצומצמת, מירוץ השדרוגים והחידושים שהיא הזניקה עדיין ישאיר את גולשי הרשתות החברתיות במצב טוב הרבה יותר.