מביאות כבוד: שתי חברות ישראליות בגמר תחרות טק-קראנץ'
השתיים הן שייקר שפיתחה אפליקציית פייסבוק המדמה פאב, ופארמיגו המאפשרת שיתוף יוזמות חקלאיות. האם הן יצליחו לשחזר את ההצלחה של סולוטו ולזכות בתחרות הסטארט-אפים?
נמשכת שרשרת ההצלחות הישראלית בתחרות הסטארט-אפים הנחשבת TechCrunch Disrupt: שתי חברות ישראליות, פארמיגו ושייקר, הן בין העולות לגמר התחרות, שבו יתמודדו שבע חברות מתוך 31 שהתקבלו ל"דיסראפט". ההכרזה על הזוכים צפויה להתרחש מחר לפנות בוקר (ה').
פארמיגו (Farmigo) של בנצי רונן ויוסי פיק, פועלת בתחום רכישת מוצרי חקלאות ישירות מהמגדלים. על מנת לעשות זאת, צמחו במדינות שונות בעולם יוזמות מקומיות רבות שבמסגרתן חברי קהילה מתאגדים ומסכמים עם חקלאים על רכישה משותפת מוצרים. הסטארט-אפ של רונן ופיק שואף להפוך את היוזמות הללו לנגישות, פופולריות ויעילות יותר. הפיתוח של החברה הינו פלטפורמה מקוונת המאפשרת לגולשים לגלות, להצטרף ולשתף יוזמות שכאלו.
בשיחה עם "כלכליסט" קודם להכרזה על העולים לגמר סיפר רונן על התגובות החיוביות הרבות שלהן זכתה פארמיגו: "החלק הכי נחמד הוא שהרבה צופים באים לדוכן שלנו. מאוד התלהבו מהחזון והמשימה של החברה. מעבר לכיף של התחרות, החלק הכי חשוב זה הביזנס שלנו: לקחת את המודל ולהקים נקודות איסוף, למנף את הקהילה. מהבחינה הזאת - זו כבר הצלחה".
הישראלית השנייה שעלתה לגמר, שייקר (Shaker) של עופר רודנסטיין, וגד ויונתן מאור, מפתחת אפליקציית פייסבוק, שיוצריה מקווים להמציא מחדש את הצ'ט המקוון וגילוי האנשים ברשת החברתית.
עם הפעלתה מציגה האפליקציה למשתמש פאב וירטואלי ובו אווטארים של המשתמשים הפעילים, כאשר מעל כל אווטאר מוצגת תמונת הפרופיל של המשתמש. הגולש יכול להסתובב בפאב, לראות אילו שיחות מתנהלות כרגע, ולהצטרף אליהן בהקלקה (השיחות, נכון לעכשיו, הן טקסטואליות בלבד). על מנת לדמות את חוויית הפאב בצורה הטובה ביותר, ברגע מתנגנת מוזיקה רועשת, ומשתמשים אף יכולים לקנות אחד לשני דרינקים.
התחרות, שאותה מארגן בלוג הטכנולוגיה הנחשב, הינה אחת החשובות בתחום, הודות לסטארט-אפים החדשים והמעניינים שנחשפים בה ולסיקור הרחב שלו הם זוכים. הפרס הראשון בתחרות עומד על 50 אלף דולר, אבל החשיבות הגדולה של הזכייה הינה היוקרה והפרסום הרב שמתלווים אליה.
בתחרות הראשונה, שנערכה לפני שנה וחצי בניו יורק, זכתה סולוטו הישראלית. בתחרות האחרונה, גם היא נערכה בניו יורק, השתתפו ארבע חברות ישראליות, בהן BillGuard שזכתה במקום השני. הפעם השתתפו בתחרות שלוש חברות ישראליות (ועוד שלוש שבהן מכהנים ישראלים בתפקידים בכירים), ובדומה לסבב הקודם גם הפעם עלו שתיים מהן לגמר.