מוצפים בעדכונים בפייסבוק? האתר בוחן שימוש ברשימות חכמות
הרשת החברתית מנסה להתמודד מול גוגל+ ובודקת פיצ'ר שמקטלג אוטומטית את חבריו של הגולש - מ"חברים קרובים" ועד "לא להציג"
על פי מאשאבל, בפייסבוק מודאגים מההצפה של פיד החדשות של הגולש ומכך שהוא הופך ללא שמיש, ועל כן הם מתכוונים למיין את הידיעות המופיעות בו באמצעות רשימות, שתפקידן יהיה לסווג אוטומטית את מכריו של המשתמש למספר קבוצות.
בין הקבוצות שייצור האתר אוטומטית אפשר למצוא "ידידים קרובים" (שמהם מצפה המשתמש לקבל חדשות בתכיפות), "מכרים" (שמהם הוא מצפה לראות פחות תוכן), ו"הרשימה המוגבלת", שתכיל אנשים שמהם אין המשתמש רוצה כלל לשמוע בעתיד. הפיצ'ר החדש, אם וכאשר יורחב לכלל המשתמשים, יאפשר למשתמש גם לחלוק מידע עם הקבוצות הללו. לטענת מאשאבל, מדובר בחיקוי מובהק של מעגלי החברים בגוגל+.
אף על פי שפייסבוק מאפשרת למשתמשיה ליצור רשימת חברים גם כעת, רק כחמישה אחוזים מכלל המשתמשים טורחים לעשות זאת, והרשימה האוטומטית צפויה לפתור את הבעיה. פייסבוק אימצה בעבר פיצ'רים שהפכו פופולריים באתרים חברתיים אחרים, כמו אזכורי החברים (Mentions) שנלקחו מטוויטר.
בתוך כך דווח בסוף השבוע כי שר הפנים הגרמני, האנס פטר פרידריך, נפגש לאחרונה עם ריצ'רד אלן, מנהל המדיניות של פייסבוק באירופה. השניים הגיעו להסכמה כי נציגי הממשלה ופייסבוק ינהלו משא ומתן על התוויית קוד התנהגות, שיגרום לפייסבוק להגן על פרטיותם של משתמשי האתר בגרמניה, שבה חוקי הפרטיות נוקשים במיוחד.
לפני כשלושה שבועות הורה ראש המרכז להגנת הפרטיות במדינה הגרמנית שלזוויג-הולשטיין לאתרים השוכנים שם להפסיק להשתמש בכפתור הלייק הפופולרי של פייסבוק, משום שהוא מאפשר מעקב אחרי הגולשים. הוא התרה כי יקנוס אתרים שלא יעמדו בדרישה בסכום של עד 50 אלף יורו.