משרד המשפטים האמריקאי: פייג' ידע על הפרסום של תרופות ללא מרשם בגוגל
"זאת הייתה החלטה בדרג ניהולי". עם זאת, מסתמן כי לא תוגש תביעה נגד מייסד ומנכ"ל גוגל. דובר החברה: "אנו לוקחים אחריות מלאה"
15:2527.08.11
לארי פייג', המייסד והמנכ"ל הנוכחי של גוגל, ידע על הפעילות הלא חוקית של החברה בנושא פרשיית הפרסומות לתרופות ללא מרשם. כך אמר היום התובע הראשי של רוד איילנד, פיטר נוהרנה, ל"וול סטריט ג'ורנל".
שקראנו, המיילים הפנימיים בתוך החברה, העדויות שגבינו... אלו לא היו שניים או שלושה עובדים בדרג שירות הלקוחות שהרוויחו מכך, זאת הייתה החלטה בדרג ניהולי". עם זאת, הוא פסל את האפשרות של הגשת תביעה אישית נגד פייג'.
"לארי פייג' ידע מה שקרה. אנו בטוחים בכך בעקבות החקירה. זה ברור מהמסמכים
דובר גוגל מסר: "כפי שכבר אמרנו בעבר, אנו לוקחים אחריות מלאה לנעשה. בדיעבד, לא היינו צריכים לאפשר את העלאת הפרסומות האלו".
לפני ימים מספר משרד המשפטים האמריקאי וענקית החיפוש הודיעו באופן רשמי על הסכם פשרה, לפיו גוגל תשלם קנס בגובה חצי מיליארד דולר. דובר המשרד מסר אז שזהו אחד מהקנסות הגבוהים ביותר שהוטלו על חברה מסחרית בארצות הברית.
התביעה, בראשות נוהרנה, טענה שגוגל הרוויחה מפרסומות שנועדו לקדם מכירה לא חוקית של תרופות ללא מרשם. החוק המקומי מטיל מגבלות קשות על פרסום ומכירה של תרופות ואוסר על יצירת רווח עקיף או ישיר ממכירתן. ב-2010, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) פתח בחקירה כנגד גוגל בנושא.
גובה הקנס שווה להכנסותיה של גוגל מהפרסומות מ- 2003, אז החברה "נהייתה מודעת לנוכחות פרסומות לא חוקיות" לטענת משרד המשפטים, ועד 2009, אז גוגל יישמה שינוי תקנון הדורש מכל הפרסומות לתרופות להציג אישור של משרד הרוקחות האמריקאי.
עד אז, החברה הסירה פרסומות באופן ידני, טכניקה שנוהרנה הגדיר כ"כיסוי בלבד". באותם שנים פייג' לא היה מנכ"ל החברה. הוא נכנס לתפקידו רק לפני כחמישה חודשים.