$
IT בעולם

מה מביא ספקיות טלקום לבצע טרנספורמציה למערכות התמיכה?

לפי מחקר בינלאומי שנערך עבור אמדוקס, 70% מספקי השירותים החלו ביוזמה לעריכת שינויים במערכות תמיכה תפעוליות בין 2009 ל-2011

כתב כלכליסט 11:1704.08.11

חברת אמדוקס פרסמה תוצאות מחקר בינלאומי שבדק מהם הגורמים המניעים טרנספורמציה במערכות התמיכה התפעוליות (OSS – Operational Support Systems).

 

המחקר שנערך בקרב ספקי שירותים ברחבי העולם, על ידי חברת Telesperience הבריטית, ביקש לשרטט תמונת מצב שתסייע לספקי השירותים לנתח מצבם בהשוואה

לעמיתיהם בענף. במחקר שנערך באפריל-מאי 2011 השתתפו ספקי שירותים בצפון אמריקה, הקריבים, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה, אירופה ואסיה, לרבות אוסטרליה וניו זילנד.

 

מהמחקר עולה כי 70% מספקי השירותים החלו ביוזמה לעריכת שינויים במערכות תמיכה תפעוליות בין 2009 ל-2011. ברמה העולמית המניעים החזקים ביותר לשינוי ושדרוג מערכות תמיכה תפעוליות הם הגברת יעילות והפחתת עלויות תפעול.

 

בנוסף התגלה כי פרויקטים של שינוי במערכות תמיכה תפעוליות מונעים יותר ויותר מהרצון לשפר את חווית הלקוח אל מול שיפורים ביעדים מסחריים. כתוצאה מתהליך טרנספורמציה במערכות התמיכה התפעוליות, 33% מספקי השירותים כבר מעידים על החזר ההשקעה, זאת למרות שרובם השלימו רק רבע או פחות מתהליך השינוי שיזמו.

 

לפי המחקר, ארגונים אשר מבצעים טרנספורמציה למערכות התמיכה התפעוליות מעידים על יכולת השקה מהירה יותר של מוצרים חדשים, יכולת להשיק מוצרי נישה, מחזור מהיר יותר מההזמנה עד לקבלת המזומנים, עלויות תפעוליות נמוכות יותר, יכולת לתמוך ביותר לקוחות ובשירותים בעלי שולי רווח קטנים כגון טרנסאקציות בין מכשירים (M2M), ירידה בתלונות מצד הלקוחות, ותחלופת לקוחות נמוכה יותר.

 

אזורים שונים בעולם נוקטים בגישות שונות לשינויים במערכות התמיכה התפעוליות: באירופה, לדוגמה, ספקי השירותים מתמקדים בבקרת עלויות וביישום טרנספורמציה של מערכות התמיכה התפעוליות כדי ליצור תשתית גמישה יותר ולתמוך בהשקת שירותים חדשים. בצפון אמריקה, לעומת זאת, מוטרדים יותר מיעילותן של ה-OSS ומתייחסים למהלך הטרנספורמציה ככזה המאפשר תשתית גמישה יותר.

 

באזורי הקריביים ואמריקה הלטינית, ספקי השירותים מעוניינים בעיקר להאיץ את התהליכים העסקיים ולתמוך בהשקת מוצרים חדשים על מנת לאפשר סינרגיה בין קווי עסקים. באסיה, ספקי השירותים ציינו מודרניזציה, אפשור שירותים חדשים והפחתת עלויות כמניעים העיקריים לעריכת שינויים במערכות התמיכה התפעוליות.

 

טרסה קוטאם, מנהלת מחקר ופרסום בחברת Telesprience, אמרה כי: "הסקר הגלובלי זיהה שלושה סוגים עיקריים של ספקי שירותים: בעלי מיקוד תפעולי השואפים להתייעל, מיקוד מסחרי המבקש ליצור זרמי הכנסות חדשים ומוצרים מגוונים, וממוקדי לקוחות אשר מעוניינים להעניק ללקוחות שירותים המותאמים להם בצורה האופטימלית ביותר".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x