השיטה של גוגל: קודם לקוחות פרטיים, רק אחר כך עסקים
עבור מנכ"ל גוגל לארי פייג', פיתוח האפליקציות לעסקים לא עומד בראש סדר העדיפויות. עם שירות מוגבל וזמני תיקון ארוכים, ייתכן וגוגל תשלח את לקוחותיה העסקיים היישר לזרועות מיקרוסופט
מיקרוסופט כבר טענה בעבר כי גוגל אפס, הכוללות את ג'מייל, Docs ו-Calendar אינן מתאימות לשימוש עסקי. על רקע זה, התבטאותו האחרונה של פייג' לא מחזקת את המחויבות של גוגל ללקוחות עסקיים בתחום ה-IT.
פייג', אחד ממייסדי גוגל, חזר לתפקידו כמנכ"ל במקומו של אריק שמידט, שהיה בעל ניסיון ניהולי כמנכ"ל נובל וסמנכ"ל הטכנולוגיה של סאן מיקרוסיסטמס. עם החלפת המנכ"לים עלו תהיות לגבי התחומים בהם יפגין פייג' פחות מחויבות מקודמו. האנליסטים של גרטנר אינם מאמינים שגוגל תבטל את אפס, אך הם הציעו לפייג' לצאת בהצהרות פומביות שיבטיחו ללקוחות העסקיים שהם בראש סדר העדיפויות שלו.
למרות ההמלצות, הצהרה מסוג זה לא נשמעה בשיחת הוועידה שנערכה ביום חמישי האחרון. "אני מסווג את המוצרים שלנו לתוך שלוש קטגוריות נפרדות", אמר פייג. "ראשית, יש את החיפוש במוצרי הפרסום שלנו, שהוא מקור ההכנסות הראשי של החברה. שנית, יש מוצרים שזוכים להצלחה רבה בקרב הצרכנים: יוטיוב, אנדרואיד וכרום. אנחנו משקיעים בהם על מנת למקסם את הצלחתם לטווח ארוך. ולבסוף יש לנו את המוצרים החדשים כמו גוגל +, בהם אנחנו משקיעים כדי לעודד חדשנות.
נשיא הפיתוח העסקי ניקש ארורה דווקא התייחס לגוגל אפס לעסקים: "רשמנו תוצאות מעולות בתחום העסקי, בייחוד באפליקציות לעסקים, שממשיכות לצמוח בעוד הארגונים עוברים לענן. רשמנו ניצחונות חשובים ברשת מלונות אינטרקונטיננטל ובמדינת וויומינג. בנוסף לכך, כמה שינויים קטנים ופשוטים מבחינת המוצרים אפשרו לנו להאיץ במידה ניכרת את גוגל אפס לעסקים קטנים".
על אף שלל המוצרים של גוגל, מרבית ההכנסות של החברה נובעות מפרסום. מעשים, כידוע, חזקים יותר ממילים, וגוגל אכן השקיעה בעבר במחשוב עסקי. כשפייג' נכנס לתפקידו כמנכ"ל השיקה גוגל מחשבי כרומבוק (Chromebook), והוצעו מבצעים למנויים לעסקיים שהסכימו לעזוב את ווינדוס. סרגי ברין, ממייסדי גוגל, התייחס להשקה בכנס Google I/O וטען כי ווינדוז "מענים את המשתמשים".
עם זאת, עדיין נותרו שאלות לגבי המחויבות של גוגל לפרויקט. הלקוחות מתוסכלים מהתמיכה המוגבלת והזמן הממושך שלוקח לתקן מוצרים כמו ה-Calendar. גוגל מעניקה תמיכה טלפונית 24 שעות ביממה רק "למקרי חירום קריטיים למערכת". במאי הובטח כי גוגל תעניק בסופו של דבר תמיכה 24 שעות ביממה לכל נושאי האפליקציות, אך לא ציינו מועד מדויק. במקביל, מיקרוסופט השיקה שירות ענן שאמור להתחרות בגוגל אפס, שנושא את השם אופיס 365, ומציע את האפליקציות Exchange, SharePoint, Lync ואופיס ווב עבור 6 דולר לחודש בהשוואה ל-5 דולר שמציעים בגוגל.
גוגל אינה צפויה לוותר על הקרב על הלקוחות העסקיים, המונים כיום יותר מ-3 מיליון, ויש לה בהחלט יתרון: מוצריה זולים יותר מאופיס 365, ה-Docs יציב יותר מאופיס ווב אפס ומעניק תמיכה טובה יותר למכשירים ניידים. עם זאת, במיקרוסופט, בעלי העסקים יודעים שהם, ולא הצרכנים והמפרסמים, עומדים בראש סדר העדיפויות של החברה.