$
אינטרנט

דיווח: אתר הווידיאו הפופולרי הולו מעמיד את עצמו למכירה

לפי "הלוס אנג'לס טיימס" אתר שידורי הטלוויזיה המצליח בארה"ב שכר בנקאים לצורך המהלך. לא ברור מהו שוויו האמיתי של הולו, שמתקשה להפוך לכלי רווחי

יוסי גורביץ 12:1723.06.11

הולו (Hulu), אתר שידורי הטלוויזיה הפופולרי בארה"ב, מעמיד את עצמו למכירה וכבר שכר את הבנקאים הנדרשים לביצוע המהלך, ממורגן סטנלי ומבנק ההשקעות גוגנהיים פרטנרז. כך דיווח אמש (ד') "הלוס אנג'לס טיימס", בהסתמך על מספר מקורות אנונימיים. באוקטובר האחרון פורסמו דיווחים על

כך שהולו צפויה לצאת להנפקה לפי שווי של 2 מיליארד דולר, אך אלה התבדו.

 

הולו הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי מספר חברות טלוויזיה, או כאלה שהחזיקו בתחנות טלוויזיה – ניוז קורפ של רופרט מרדוק, דיסני, NBC Universal וקומקאסט, כמו גם חברת ההשקעות Providence Equity. במהלך שנות קיומה היא הצליחה לערער על מודל הקיום הרגיל של תחנות הטלוויזיה, וכתוצאה מכך נרשמו בשנה האחרונה כמה התנגשויות בין הנהלת הולו ובין החברות, כשבין היתר פוקס חסמה זמנית את הגישה לאתר לגולשי חברת הכבלים Cablevision.

 

עם זאת, הולו חתמה השבוע על הסכם המשך שיתוף תוכן בינה ובין ניוזקורפ, וההערכה היא כי החברות האחרות יחתמו גם הן על הסכם דומה. הסכמים כאלה הם חיוניים אם הולו רצינית בכוונתה למכור את עצמה: כל קונה פוטנציאלי ירצה לוודא שהוא מקבל את כל התוכן שהולו מספקת כעת, ושימשיך לקבל אותו גם בעתיד. ללא ערובה לכך, קשה להניח שיימצא לה קונה.

 

שלשום נפוצו ידיעות שלפיהן יאהו החלה במגעים ראשוניים ובלתי פורמליים לרכישת הולו, אך נראה שהגישושים הללו נדחו. ההערכות הן כי שלוש שנים לאחר הקמת האתר, החברות שהקימו אותו מעוניינות באקזיט.

 

לא ברור, עם זאת, מהו שוויו האמיתי של הולו: בשלוש שנות קיום האתר הוא התקשה להפוך את עצמו לכלי פרסומי רווחי. כמה תחנות טלוויזיה, כמו HBO, הגיעו למסקנה כי אינן זקוקות להולו והעמידו אתר תוכן משלהן. אתר Cnet מעריך כי ההדלפות על הולו - הן על המכירה הקרובה והן על ההתעניינות מצד יאהו - מגיעות מגורם בתוך החברה, שמנסה לעורר בה עניין ועל ידי כך להעלות את מחירה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x