מדוע הארגונים עוברים לענן? כי הם שונאים את מחלקות ה-IT שלהם
יותר משני שליש מהמנהלים הודו כי הם רוכשים שירותי או מוצרי IT ללא מעורבות מחלקת ה-IT בארגון - כך מגלה סקר חדש של פורסטר. הסיבה לעקיפה, כך לפי המנהלים: "להגיב במהירות לשינויים בשוק והנגישות הקלה של שירותים בענן"
פיסת מידע מעניינת שתגרום לאנשי מחלקות ה-IT לזוע בחוסר ביטחון על כיסאם: 69% ממנהלי החברות הודו שהתקציבים שלהם לוקחים בחשבון רכישת מוצרים או שירותי IT ללא מעורבות מחלקת IT עצמה. כך עולה מסקר פורסטר שכלל 2,961 מנהלים במהלך הרבעון הרביעי של 2010, והוצג בפורום IT 2011 של פורסטר
הסיבות העיקריות לעקיפת מחלקת ה-IT הן הצורך להגיב במהירות לשינויים בשוק, תלות עצמית בכוח העבודה המיומן ב-IT, והנגישות הקלה של שירותי IT איכותיים שניתן לרכוש בלי תהליך יישום ארוך או ניסויים (בעיקר SaaS ואפליקציות ענן). 87% מהמנהלים טוענים כי הם מסכימים או מסכימים ביותר שהטכנולוגיה קריטית בכל הקשור לשירות ותמיכה בלקוחות.
מבנים ארגוניים מסויימים תורמים גם הם לבעיה. רק אחת מכל חמש חטיבות IT מדווחות לחטיבה עסקית, כך עולה מדו"ח של האנליסט של פורסטר נייג'ל פנוויק. מכיוון שבקשה גדולה ממחלקת IT נחשבת סוגיה פוליטית בהתחשב בכך שהמחלקה לא מדווחת ישירות למבקש, המנהלים לעתים מעדיפים לחסוך זמן ולשלוף את כרטיס האשראי במקום להתקשר למחלקת IT.