הפרסום בטוויטר עובד? זינוק במחירי ה"נושאים המקודמים"
חברות המעוניינות להעלות נושא לראש רשימת הטרנדים החמים ייאלצו להיפרד מ-120 אלף דולר ביום. גם שיטות פרסום אחרות דורשות השקעה לא קטנה
נושאים מקודמים (Promoted Trends) מופיעים בראש רשימת הנושאים (האשטגס) החמים של טוויטר, ומצוינים כפרסומיים. כשהודיע טוויטר על אמצעי הפרסום החדש, הספקנות היתה רבה - אבל ביולי 2010 כבר נרשמה הצלחה ניכרת, כשקוקה קולה מדווחת על 85 מיליון צפיות במודעה שלה בתוך 24 שעות. כ-6% מהגולשים שצפו במודעה גם הקליקו עליה - שיעור הנחשב לגבוה יחסית.
בתחילה עלותו של הנושא המקודם עמדה על 25 עד 30 אלף דולר ליום שלם של קידום. אם באפריל היו לטוויטר רק שישה לקוחות בשיטת פרסום זו, כעת לדברי ביין עובדת החברה מול יותר מ-600 מפרסמים, שמקדמים יותר מ-6,000 קמפיינים שונים.
טוויטר מאפשרת לחברות השונות לקדם את עצמם גם בדרכים נוספות, כמו "ציוץ מקודם" או "חשבון מקודם". לאחרונה היא החלה לדרוש מהמפרסמים שיתחייבו להוציא 15 אלף דולר לפחות בתקופה של שלושה חודשים כדי לעבוד איתה. דרישה זו עוררה מרמור, משום שבמקור אמרו בטוויטר ששיטת הפרסום שלהם תתאים גם לעסקים קטנים, שיתקשו לעמוד בדרישה הזו.
ב-ZDNet ציינו כי 120 אלף דולר, עלות ה"נושא המקודם" ביום, שווים למשכורת של אמריקאי ממוצע במשך ארבע שנים, לא כולל מסים. פרשנים אחרים אמרו כי המחיר הגבוה מאפשר לטוויטר להתמקד ביצירת שותפויות עם חברות גדולות.