"יעדי הרכישה הבאים של IBM: מחשוב אנליטי ו'עולם חכם'"
מייק רודין, סגן נשיא בכיר ב-IBM, פירט את האסטרטגיה של החברה בעת ביקורו בישראל. "נשקיע 20 מיליארד דולר ברכישות", הבטיח, וגם ציין כי ישראל היא יעד חשוב במיוחד: "הרכישות שלנו כאן הן בתחומים מסובכים"
"שילוב יישומים, ניהול ישומים, ניהול שירותים וניהול מחזור חיי יישומים ימשיכו לגדול ולהיות מרכז הפעילות שלנו. מה שמשתנה הוא אופן הפריסה והיישום של כלים אלה - ענן המחשוב הופך למנוע העיקרי, ויותר ויותר מכשירים משולבים יופיעו ויענו על הביקוש הקיים בשוק". כך אמר מייק רודין, סגן נשיא בכיר ב-IBM, העומד בראש קבוצת פתרונות התוכנה של החברה.
רודין ביקר בארץ בסוף השבוע שעבר, ובין היתר הציג את תוכניותיה של IBM בפני בכירים בתעשיית ההייטק המקומית.
מפת הדרכים של IBM ל-2015, אליה מתייחס רודין, צופה לא מעט רכישות. "אנחנו משקיעים מדי שנה 6 מיליארד דולר במו"פ פנימי – יותר מכל
"המשקיעים הישראלים מתעניינים בעולם החכם שלנו"
לפי חזון החברה, הרכישות יתמקדו בענן מחשוב, מחשוב אנליטי-עסקי, אופטימיזציה ויישומי עולם חכם בתחומים כמו בריאות, תחבורה, מסחר ופיננסים.
ביחד, אמורים התחומים האלה לאפשר ל-IBM להגיע בתוך ארבע שנים לכך ש-50% מרווחיה יהיו מעסקי תוכנה, לעומת כ-44% כיום.
בהקשר הזה, מזכיר רודין כי ישראל היתה לאורך השנים יעד חשוב לרכישות של IBM. "קהילת המשקיעים וקרנות הון הסיכון הישראליות מתעניינות באסטרטגיית העולם החכם שלנו".
עוד הוסיף רודין, כי IBM מצפה להכנסות של 16 מיליארד דולר עד 2015 בזכות הצמיחה בתחום המחשוב האנליטי והאופטימיזציה. "נרחיב את יכולותינו בתחום על ידי רכישת חברות", הוא אמר. "אנחנו מחפשים חברות שניתן לבנות עימן שיתופי פעולה בעבודה מול השוק, ואז נרכוש אותן והן יהפכו להיות חלק מ-IBM".
רודין הדגיש כי הרכישות של IBM מתוכננות היטב. "אנחנו לא קונים חברות באופן אקראי: ל-IBM יש מתווה ברור ומפת דרכים שעל פיה היא פועלת. בתחום המסחר החכם, למשל, היו לנו נכסים אורגניים משלנו, בחנו את מה שיש לנו ואת מה שאנחנו צריכים לרכוש על מנת לבסס מיצוב בשוק. בעקבות זאת רכשנו בתוך זמן קצר את יוניקה, קורמטריקס, איילוג שתרמה רכיבים מסוימים, וכן את SPSS והכלים שלה שמשתלבים גם הם יחד עם היכולות שיש לנו בתחומי הפיתוח, והתמיכה".
עוד הוסיף רודין: "אין לי ספק שתחום המסחר החכם גדל במהירות, והוא יפיק תועלת משמעותית מכלים אנליטיים, המתייחסים אל ליבת הפעילות העסקית ועומדים בליבת פעילותה של IBM".
"אנחנו חלק מהצמיחה של ההייטק בארץ"
רודין התייחס באופן נרחב לישראל, וציין את הערכתו לשוק המקומי. "אני ו-IBM משקיעים כאן מאז 2003, כאשר הייתי ראש המו"פ של לוטוס ורכשנו את יוביק", הוא פירט. "הרכישות שלנו כאן הן בתחומים מסובכים במיוחד: מחשוב אנליטי, תשתיות, ועיבוד מקבילי. זו אינדיקציה לכך שיש כאן מאגר כשרונות משמעותי, שאנחנו מנצלים אותו".
לדבריו, לישראל תמיד ימשיך להיות ערך ל-IBM. "אנחנו כאן כבר 62 שנים. היינו חברת המחשוב הראשונה בישראל, ואנחנו חלק מהצמיחה של תעשיית ההייטק בארץ. אנחנו מרוצים מעבודת המו"פ הישראלית. זו תעשייה ייחודית ושילוב מרתק של קהילת הון סיכון, אוניברסיטאות ותעשייה. במקביל, גם המו"פ שלנו ב-IBM בישראל, גדל כל הזמן, אם בגידול אורגני ואם כתוצאה מרכישות. יש לנו כיום 1,000 חוקרים ומפתחים בישראל, ורבות מהטכנולוגיות שנולדות כאן מסופקות על ידי IBM מסביב לעולם".
יצירת תוכן אוטומטי ברשתות חברתיות
אחת מזירות הקרב החדשות בעולם הטכנולוגיה היא מכשירים משולבים, האורזים חומרה ותוכנה למשימות מוגדרות בחבילה אחת, מותקנת ומוכנה להפעלה. "דוגמה טובה לכך היא הטכנולוגיה של נטזה שנרכשה על ידי IBM, שהייתה רכישה מצויינת של יכולות משולבות להקמה מהירה של מחסני נתונים, מהר יותר מהמוצר המקביל של אורקל".
אשר לקרב בעולם הסלולר, אומר רודין: "האתגר הוא לבנות יישומים שיהיו נגישים ממכשירים שונים – עד לרמת המידע המתקבל מכלי רכב הנע בשטח, או מחיישן בודד. אנחנו רואים קונסולידציה של מערכות ההפעלה הסלולריות ואנחנו עובדים עם כולן. ככל שמכשירים חדשים מופיעים בשוק והופכים פופולריים – נתמוך גם בהם".
רודין גם לא שוכח את הרשתות החברתיות, אחד התחומים שבהם IBM משקיעה מאמץ. "זה הבסיס לניהול הדור הבא של יישומים", הוא חוזה. "במקום לערוך סקרים, יהיו מערכות כוח אדם שמבינות מה מתרחש בזמן אמת בארגון; צוותי המכירות ישתמשו במערכות אוטומטיות ליצירת תוכן רלבנטי וצוותי הפיתוח ישתפו ביניהם מידע. כל אלה מבוססים על התפיסה לפיה שיתוף מידע מאפשר לחברות להגן על ההשקעה בקניין הרוחני, כיוון שנכסי הקניין האלה נאגרים ברשת החברתית".