$
אינטרנט

שמידט: "גוגל גנזה טכנולוגיית זיהוי פנים - מחשש לשימוש שייעשה בה"

בנאום שנשא טען יו"ר גוגל כי מיקרוסופט היא כבר אינה אחת החברות המשפיעות ביותר על הצרכן הפרטי, לקח אחריות על הכישלון בתחום החברתי, וציין כי החברה הגיעה לשיתוף פעולה עם אפל בתחום המפות

יוסי גורביץ 10:2901.06.11

יו"ר גוגל ומנכ"ל החברה לשעבר, אריק שמידט, אומר כי החברה גנזה לאחרונה טכנולוגיה שפיתחה ששילבה בין זיהוי פנים ובין שירותי מיקום, משום שלדבריו "אנשים יכלו להשתמש בטכנולוגיה הזו בדרך רעה מאוד". בעבר ציין שמידט כי פייסבוק דווקא מנסה לפתח טכנולוגיה כזאת.

 

בנאום שנשא בכנס D9 השנתי, של האתר All Things D, התייחס יו"ר גוגל לשורה של סוגיות, ובין היתר טען כי מיקרוסופט היא כבר אינה אחת החברות המשפיעות על הצרכן הפרטי. לדברי שמידט, יש ארבע חברות מובילות בתחום הטכנולוגיה כיום, שאותן כינה "כנופיית הארבעה" - גוגל עצמה, אפל, פייסבוק ואמזון, שהן גדולות מכדי שיצרו חברה אחת, ולא ברור מי מהן "תהיה החברה הראשונה שתמעד".

 

בעבר היו שתי חברות ששלטו ללא תחרות, כל אחת בתורה, בענף הטכנולוגיה: מיקרוסופט ו-IBM. אך לדברי שמידט, מיקרוסופט איננה עוד חלק מהחברות המובילות, משום שההשפעה שלה על חווית המשתמש היא שולית, והיא מתמקדת בצד התאגידי.

 

מערכות היחסים בין ארבע החברות משתנה, לדבריו, דרך קבע: בעבר גוגל ניסתה להגיע לשותפות עם פייסבוק, וכעת היא מנסה להתחרות בה. בעבר, היתה תחרות קשה בין אפל ובין גוגל - אך לדברי שמידט, בימים האחרונים הגיעו שתי החברות להסכמה על שיתוף פעולה בתחום המפות.

 

Google Maps. שיתוף פעולה עם אפל Google Maps. שיתוף פעולה עם אפל צילום מסך

 

"פישלתי בתחום החברתי"

 

שמידט אף לקח בנאום אחריות על כשלונה של גוגל בתחום החברתי: "לפני ארבע שנים, כתבתי מזכרים בנושא ולא עשיתי כלום בעניינם. מנכ"לים צריכים לקבל אחריות. פישלתי". לדבריו, הוא הבין לפני שנים את הפוטנציאל של רשתות חברתיות, אך "הייתי עסוק". בימים אלה מנסה גוגל לקדם את שירות המלצת התכנים החדש 1+, שאמור להיות תשובה לכפתור ה"לייק" של פייסבוק, ואף ייכנס בקרוב לאתרים מחוץ לגוגל.

 

כיאה לבכיר בחברה המכונה "ענקית החיפוש", התייחס שמידט לנושא בהרחבה: לדבריו, בעתיד הקרוב תשנה גוגל את המיקוד בתחום החיפוש ותבנה אותו כך שהוא יענה על שאלות המשתמשים, ולא יסתפק במציאת קישורים על פי מילות החיפוש שהם יקלידו.

 

"אנחנו יכולים לחשב את התשובה המדויקת", אמר שמידט בראיון עם וולט מוסברג וקארה סווישר, בציינו שיפור ניכר בטכנולוגיית הבינה המלאכותית. לדבריו, לגוגל יש מידע מדויק מספיק, גם על גולשים שלא השתמשו בה בעבר, כדי לספק להם את התשובה שהם צריכים – במיוחד אם מדובר בשאלה הקשורה לשירותי מיקום.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x