בריטניה: קרן גידור ראשונה מבוססת על טוויטר
הקרן, שגייסה כבר 25 מיליון ליש"ט ממשקיעים פרטיים, תנטר מיליוני ציוצים ביום. "כשמשתמשי טוויטר מראים רמה גבוהה של דאגה, מדד דאו ג'ונס נוטה לרדת ולהיפך", טוען מפתח המנגנון
"RT תמכור! תמכור!": חברת ההשקעות דרוונט קפיטל מרקטס הקימה קרן גידור חדשה, כשהאסטרטגיה המסחרית שלה מבוססת על ציוצים.
לדברי מנהל הקרן פול הוטין, הקרן הספיקה לגייס כבר 25 מיליון ליש"ט, בעיקר ממשקיעים פרטיים. הקרן, שמתמקדת במדדי פוטסי 100, דאו ג'ונס ו-S&P 500, משתמשת
מפתח המנגנון, יוהאן בולן מאוניברסיטת אינדיאנה בבלומינגטון, טוען כי הודעות טוויטר הקצרצרות משקפות את התנועה בשוק ההון. "כאשר משתמשי טוויטר מראים רמה גבוהה של דאגה, מדד דאו ג'ונס נוטה לרדת ולהפך", הוא אומר - אם כי לא מסביר מדוע.
אחת הסיבות האפשריות היא הקשר בין רמת הרגשות המשתקפות בטוויטר לפסיכולוגיה של הסוחרים: ככל שהם מתרגשים יותר, הם מבצעים יותר מהלכים, ונכונים יותר למכור את המניות. כך או כך, יש קרנות שאוספות מידע ממילות חיפוש שאנשים מזינים בגוגל, או שמבססות את האסטרטגיה שלהן על תכנים שמתפרסמים בבלוגים. המסקנה היא שלבסס קרן על טוויטר הוא לא כה יוצא דופן כפי שנראה ממבט ראשון.