$
אינטרנט

שיתוף הפעולה בין פייסבוק לבינג מתהדק: התוצאות יושפעו מהלייקים

הרשת החברתית, שעורכת בימים אלה פגישות כדי לדון בהנפקתה, תשולב באופן מעמיק יותר במנוע החיפוש של מיקרוסופט. המטרה: לתקוף את גוגל

עומר כביר 15:3617.05.11
בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, משדרג את שיתוף הפעולה עם פייסבוק: מעתה תהיה ללייקים שביצעו משתמשי הרשת החברתית השפעה על דירוג התוצאות המוצגות במנוע החיפוש. מדובר, כך נראה, בתגובה לכפתור ה-1+ שגוגל השיקה במרץ.

 

הרשת החברתית הגדולה בעולם נערכת בימים אלה להנפקה,

שצפויה להתרחש עד אפריל 2012: לפי דיווח של רשת CNBC שפורסם אתמול, נפגשו נציגי החברה עם נציגי בנקים על מנת לדון בהנפקתה הראשונית לציבור, וביצירת "מוצרים פיננסיים חברתיים". שיתוף הפעולה בינה לבין מיקרוסופט נועד לסייע לשתי החברות לתקוף יריבה משותפת - גוגל.

 

מאז אוקטובר האחרון, למגינת ליבה של גוגל, מוצגות לעתים בתוצאות החיפוש בבינג עמודים ואתרים שחבריו של המשתמש ביצעו להם לייק. בנוסף מוצגים קישורים לעמודי פייסבוק כאשר מבוצע חיפוש אחר שם של משתמש ברשת החברתית. כעת משדרגות שתי החברות את שיתוף הפעולה בצורה משמעותית.

 

מעתה, ישפיעו לייקים שביצעו חבריו של הגולש על הדירוג של תוצאות החיפוש. אתר שבעבר היה מופיע רק בעמוד השני או השלישי של התוצאות, יוכל להופיע בעמוד התוצאות הראשון אם זכה להצבעות לייק רבות מצד חברים. בנוסף יסמן מנוע החיפוש תוצאות שלהן ביצעו החברים לייקים.

 

בנוסף, חיפוש חברה או יישות מסויימת שיש לה עמוד פייסבוק יציג לעתים עדכוני סטטוס מאותו עמוד. כך, לדוגמה, חיפוש "ניו יורק טיימס" יביא להצגת עדכונים מעמוד הפייסבוק של העיתון.

 

עדכונים מהרשת החברתית יופיעו גם בקישורים פחות צפויים: למשל, בחיפוש המילים "ניו יורק" תוצג רשימה של כל החברים הגרים בניו יורק, על סמך פרופיל הפייסבוק ובהתאם להגדרות הפרטיות שלהם.

 

המהלך של בינג ופייסבוק, כך נראה, הוא התשובה שלהם לניסיון של גוגל להפוך את מנוע החיפוש שלה לחברתי יותר, בעזרת כפתור ה-1+. הכפתור, שנחשב בעצמו לתשובה ללייק של פייסבוק, משולב נכון להיום בצורה ניסיונית בתוצאות החיפוש של גוגל. הוא מאפשר לגולשים ללחוץ 1+ לתוצאות שאהבו, ולראות אילו מהתוצאות זכו ל-1+ מחבריהם. בשלב זה אין לו השפעה על דירוג התוצאות המוצגות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x