פייסבוק שכרה חברת יח"צ עבור קמפיין אנטי-גוגל
היריבות בין פייסבוק וגוגל עולה מדרגה: הרשת החברתית שכרה חברת יח"צ על מנת "ללכלך" על חברת החיפוש
פייסבוק שכרה את אחת מחברות היח"צ הבינלאומיות הגדולות בעולם, Burson-Marsteller, כחלק מקמפיין אנטי-גוגל. כך חשף העיתונאי דן ליונס בבלוג - "The Daily Beast". דובר פייסבוק אישר את הפרטים ל-"The Daily Beast". דובר גוגל סירב להגיב לידיעה.
לפני מספר ימים התגלה שחברת Burson-Marsteller פנתה לעיתונים, בלוגרים וגופי מדיה בבקשה שיכתבו כתבות שליליות על גוגל ויחקרו את נושא בעיות הפרטיות האחרונות של ענקית החיפוש - ביניהן בעיית איסוף המיקום, חקירת המונופול כנגדה בארצות הברית והנציבות האירופאית ורכבי הסטריט-ויו. בין היח"צנים שפנו לחברות נמצא עיתונאי הטכנולוגיה לשעבר מ-CNBC, ג'ים גולדמן.
במכתביה, החברה אמרה שפרויקט ה"שכבות החברתיות" של גוגל, Google Social Circle, "מיועד לאסוף מידע פרטי ולבנות מאגרי מידע אישיים על מיליוני משתמשים - בניגוד ישיר ובוטה להסכם של גוגל עם רשות התקשורת האמריקאית". עוד נכתב: "עלינו לספר לעם האמריקאי על הסכנה המיידית לחייהם האישיים. בכוונתה של גוגל לקטלג ולפרסם כל פרסם קטן בחייהם, מדי יום, וללא אישורם".
החברה גם פנתה לבלוגר הטכנולוגי וחוקר האבטחה כריס סוגוהיין בבקשה שיכתוב כתבת דעה שלילית כנגד גוגל. היא הבטיחה לו שתסייע לו בכתיבת הכתבה ופרסומה בערוצים נחשבים כגון וושינגטון פוסט והאפינגטון פוסט. במקום זאת, סוגוהיין ביטל את הטענות של Burson-Marsteller כ"מופרכות ומוגזמות" ובחר לפרסם את התכתובת שלו עם Burson-Marsteller. העיתון "USA Today" האשים את חברת הפרסום בכך שהיא מנהלת "קמפיין שמועות" כנגד ענקית החיפוש עבור לקוח לא ידוע. רוב העיתונות הטכנולוגית העריכה במקור שמדובר במיקרוסופט או אפל, ולא בפייסבוק.
דובר פייסבוק אמר שהחברה בחרה להשיק את הקמפיין משתי סיבות: אחת, היא מאמינה שצעדיה של גוגל בתחום הרשתות החברתיות מעלים דאגות בנושא פרטיות, ושנית, שפייסבוק אינה אוהבת את נסיונותיה של גוגל לאנדקס את מסד הנתונים של הרשת החברתית.