$
מכשירים ומדריכים

הגלקסי S לא עוצר: סמסונג מכרה יותר מ-10 מיליון סמארטפונים ברבעון

לפי נתוני חברת המחקר IDC על השוק העולמי, מכירות סמסונג זינקו ב-350% בהשוואה לרבעון הראשון של 2010. אפל מכרה קרוב ל-19 מיליון אייפונים, וכבר עוקפת את נוקיה כיצרנית הסלולר הגדולה במערב אירופה

הראל עילם 14:2908.05.11

חברת סמסונג מכרה 10.8 מיליון טלפונים חכמים ברבעון הראשון של 2011, זינוק של 350% לעומת הרבעון המקביל ב-2010 - כך עולה מהמחקר הרבעוני של חברת IDC על שוק הסמארטפונים הבינלאומי.

 

החברה הובילה את רשימת היצרניות בקצב הגדילה, אך עדיין מוכרת הרבה פחות מכשירים מאפל: לפי הנתונים, מכרה אפל כ-18.7 רבעון מכשירי אייפון ברבעון הראשון, עלייה של 110% לעומת הנתון המקביל בשנה שעברה.

 

עיקר צמיחתה של סמסונג נובע מהצלחת הגלקסי S, אחד המתחרים העיקריים של האייפון, שהחל להימכר בסוף יוני 2010. הגרסה החדשה שלו, גלקסי S 2, החלה להימכר לאחרונה בבריטניה, ונוסף למכשיר זה מוכרת סמסונג גם את ה-Ace וסמארטפונים נוספים. גם HTC הטאיוואנית מציגה עלייה מרשימה במכירות, של 330%, הודות לשורת טלפוני אנדרואיד מצליחים כמו ה-Desire וה-Wildfire.

 

חברת RIM, יצרנית הבלקברי, רשמה צמיחה של 31%. נוקיה צמחה ב-10% בלבד בשוק הסמארטפונים - הרבה מתחת לקצב הצמיחה הממוצע של השוק, העומד על כ-80%. נתח השוק של נוקיה בתחום עומד על 24% בלבד, לאחר שבעבר החזיקה ביותר מ-40% מהשוק.

 

במהלך השנה האחרונה עקפה אפל את RIM כיצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם. סמסונג נמצאת כעת במקום הרביעי, לאחר שעקפה את HTC. נוקיה עדיין מדורגת כיצרנית הסמארטפונים המובילה ברחבי העולם, אבל אפל כבר מוכרת יותר מכשירי סלולר ממנה במערב אירופה. לפי ההערכות, באזור זה נמכרו עד כה 45.5 מיליון מכשירי סלולר.

 

טאבלטים: האייפד מחזיק ביותר מ-80% מהשוק האמריקאי

 

בשוק הטאבלטים, כמובן, המצב חד-משמעי יותר: מנתוני חברת המחקר נילסן עולה כי האייפד מחזיק ב-82% מהשוק האמריקאי, ואילו הגלקסי טאב של סמסונג מחזיק ב-4%. סדרת מכשירי הסטריק של דל מקבלת 3%, והזום של מוטורולה - 2% בלבד. לפי נילסן, 53% מכל מכשירי האייפד שנמכרו בארצות הברית הם בעלי חיבור WiFi בלבד, והשאר כוללים גם חיבור 3G.

 

מנתוני נילסן עולה עוד שלקוחות הרוכשים טאבלט מדווחים על כך שהם מצמצמים את השימוש במכשירים אחרים, כמו טלוויזיות, קונסולות משחקים, קוראי ספרים אלקטרוניים ונגני מדיה ניידים. 35% מהנשאלים אמרו שהם משתמשים פחות במחשב הנייח שלהם, ו-32% צמצמו את השימוש במחשב הנייד. 77% משתמשים בטאבלט עבור אותן משימות שבעבר ביצעו על גבי מחשב אישי.

 

31% הסבירו שהם מעדיפים את הטאבלט בגלל שהוא קל לנשיאה ו-21% ציינו את הממשק הנוח יותר. בין השאר, המשתמשים גם ציינו שהמכשיר כוללים מערכת הפעלה קלה, ושהם נוחים, זמינים, קלים ומהירים.

 

השקת האייפד בשנחאי, סין. תורים וקטטות השקת האייפד בשנחאי, סין. תורים וקטטות צילום: בלומברג

 

נתוני נילסן מתייחסים לשוק בארה"ב בלבד. ברחבי העולם - ובמיוחד בסין - חלק נכבד מהשוק נמצא בידי חברות מקומיות. לפי מחקר נפרד של חברת Analysis, אפל מחזיקה ב-78% משוק הטאבלטים הסיני, אך הדבר עשוי להשתנות לאחר שבסוף השבוע השיקה שם אפל את האייפד 2.

 

לפי סוכנות הידיעות שינחואה, נרשמו תורים של למעלה מ-1,000 איש, וכל יחידות האייפד בחנות הדגל בבייג'ינג נמכרו בתוך כ-4 שעות. בגלל ריבוי הספסרים, המנסים לרכוש מכשירי אייפד על מנת למכור אותם מחדש, פרצה במקום גם מהומה אלימה: כמה אנשים נפצעו וחלק מחלונות הזכוכית בחנות נופצו. לאפל יש כיום ארבע חנויות ברחבי סין, והיא מתכננת לפתוח עוד 25 בשנים הקרובות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x