המירוץ לשיחות: פייסבוק וגוגל מנסות להגיע לשותפות עם סקייפ
לפי רויטרס, מנכ"ל פייסבוק צוקרברג היה מעורב אישית במגעים, והיקפה של עסקה בין שתי החברות עשוי להגיע לארבעה מיליארד דולר. סקייפ אמנם מובילה בתחום השיחות ברשת, אך חברות ענק כמו גוגל ואפל מאיימות עליה
גוגל ופייסבוק פנו בשבועות האחרונים, כל אחת בנפרד, לשירות השיחות ברשת סקייפ וניהלו איתה מגעים בנסיון להגיע להסכמה על שותפות איתה, מגעים שעד כה לא הבשילו לכדי עסקה - כך דיווחה הבוקר (ה') סוכנות הידיעות רויטרס, בהתבסס על שני מקורות המקורבים למגעים. גוגל וסקייפ נמנעו מלהגיב,
על פי אחד המקורות, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג היה מעורב אישית במגעים, שהוגדרו כנמצאים בשלבים ראשוניים בלבד. המקורות מעריכים כי היקפה של עסקה בין סקייפ ופייסבוק עשוי לעמוד על כארבעה מיליארד דולר.
סקייפ נרכשה בשעתו על ידי איביי, אך השילוב בין שתי החברות לא צלח ובאוגוסט האחרון הודיע שירות השיחות רשמית כי בכוונתה לצאת להנפקה עצמאית. עם זאת, הדבר לא התרחש עד כה: המנכ"ל החדש של החברה, טוני בייטס - שנכנס לתפקידו באוקטובר הקודם - דחה את הנפקת סקייפ עד למחצית השניה של השנה, ואולי מעבר לכך. הנפקתה של סקייפ, על פי המקורות של רויטרס, עשויה לגייס לחברה כמיליארד דולר.
אף שסקייפ מובילה בתחום שירותי ה-VoIP, בשנים האחרונות חברות גדולות כמו גוגל ואפל, כמו גם שורה של סטארט-אפים, חודרות לתחומה. פרשנים אמרו לרויטרס כי "השעון של סקייפ מתקתק", דבר שעשוי אותה לשיתופי פעולה מהסוג שעליו מדובר. לגוגל כבר יש שירות שיחות VoIP משלה, Google Voice. מקור אחר אמר לרויטרס כי אף שפייסבוק וסקייפ עשויות ליהנות מגישה זו למאגר המשתמשים של זו, לשתיהן אין מודל הכנסה מוכח.