בינג ממשיך לקחת לגוגל גולשים
נתוני Hitwise לחודש מרץ מראים שיאהו והמנוע של מיקרוסופט שולטים במעל 30% משוק החיפוש בארה"ב. גוגל תישאר מאחור בעוד שנה?
מנועי החיפוש בינג ויאהו, שמתבסס גם כן על שירותי החיפוש של מיקרוסופט, מחזיקים יותר מ-30% מהשוק האמריקאי. על פי חברת המחקר Hitwise, שני האתרים הציגו גידול של עד 6% במספר הגולשים בחודש מרץ, בעוד גוגל רושמת ירידה של 3%.
הצמיחה של בינג ויאהו נתפסת כהצלחה טכנולוגית
Hitwise מצאה שבחודש מרץ איכות החיפוש בבינג ויאהו, המוגדרת כאחוז החיפושים אשר מתורגמים בפועל ללחיצה על אחת התוצאות וביקור באתר, עמד על מעל 80%, לעומת 67% בלבד בגוגל.
על פי Mashable, אם ההתחזקות של מנועי החיפוש מבוססי בינג יימשך בקצב הנוכחי, הוא צפוי לעקוף את גוגל תוך פחות משנה, בינואר 2012.עם זאת יש להדגיש כי מדובר בנתח שוק משולב של שני אתרים, שרווחיהם מגיעים לשתי חברות שונות, והם חולקים רק בסיס טכנולוגי משותף. גם אם התרחיש של מאשאבל יתממש, עדיין תהיה גוגל חברת החיפוש הגדולה ביותר בארה"ב.
בחודש שעבר הסביר ל"כלכליסט" בלייז אגוארה, האחראי על בינג במובייל, כיצד מיקרוסופט יכולה להיאבק בגוגל בזירה זו: "הגדרות ברירת המחדל במכשירים ניידים קובעות הרבה", ציין אגוארה, "ווינדוס פון נמצאת רק בראשית דרכה, אבל העסקה שלנו עם נוקיה צפויה להפוך את המכשירים שמריצים אותה לנפוצים מאוד, ובתוך שנתיים היא תהיה שחקן רציני".