$
אינטרנט

גוגל 1+: תשלב את המלצות הגולשים בתוצאות החיפוש

השירות החדש יאפשר לגולשים לסמן תוצאות חיפוש ופרסומות מוצלחות, בדומה לכפתור הלייק של פייסבוק, אך עדיין סובל מבלבול בנושא הפרטיות

אבנר קשתן 21:4930.03.11
לאחר חודשים של שמועות, גוגל השיקה את 1+, שירות המלצות חברתי חדש הדומה לכפתור ה"לייק" של פייסבוק, והמאפשר לגולשים לציין תוצאות חיפוש או פרסומות של גוגל המוצאות חן במיוחד בעיניהם. המהלך הוא תגובה ישירה להתרחבותה של פייסבוק, אשר עם שיבוץ כפתורי ה-לייק" באתרים עוקפת את
גוגל במאמציה להיות חלק מכל מה שקורה באינטרנט.

 

השירות, הנמצא בשלבי ניסוי ראשוניים, יאפשר לגוגל לקבל מידע ישיר מהגולשים לגבי איכות הפרסומות ותוצאות החיפוש, ולהשתמש בו כדי לשפר את התוצאות לגולשים אחרים. סימון 1+ על פרסומת או תוצאת חיפוש תגביר את הסיכוי שהתוצאה או הפרסומת יוצגו למשתמשים אחרים, ומשתמשים הנמצאים באותו מעגל חברתי עם המשתמש, יראו גם במפורש כי הוא סימן 1+ עליו.

 

בשלב הראשוני, ההגדרה של "מעגל חברתי" מורכבת מרשימת אנשי הקשר של המשתמש בג'ימייל ובגוגל טוק, והאנשים אחריהם עוקב המשתמש בשירותי גוגל באזז וקורא הבלוגים גוגל רידר. המשמעות היא שהיחסים אינם סימטריים, ואדם אחד יכול לעקוב אחרי סימוני 1+ של אדם אחר, בלי שזה יעקוב חזרה עליו.

 

בנוסף, אין דרך לצמצם את הקהל אשר יכול לצפות בסימוני ה-1+ והם מתפרסמים באופן פומבי לחלוטין בפרופיל המשתמש בגוגל, אותו מחויב המשתמש ליצור על מנת להשתמש בשירות החדש. בנוסף, המעגל החברתי של 1+ אינו חופף למעגל החברתי אותו יצרה גוגל בעבר לצורכי תוצאות חיפוש חברתיות, כחלק משירות בשם Google Social Search שהושק בינואר 2010.

 

בשלב הראשון, השירות זמין באתר גוגל העולמי בלבד (ולא ב-Google.co.il הישראלי), ודורש הפעלה מאתר ניסויי החיפוש של גוגל. בחודשים הקרובים השירות יתרחב לשאר אתרי גוגל, כגון גוגל רידר ואחרים, ועתיד ניתן יהיה לשלב אותו גם באתרים חיצוניים, בדומה לכפתור ה"לייק".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x