אמזון פותחת אפסטור משלה - ונתבעת
אמזון הודיעה על פתיחתה של חנות האפליקציות שלה, שתמכור אפליקציות אנדרואיד תוך שילוב המלצות עליהן עם היסטוריית הרכישות של המשתמש. אפל תובעת אותה בשל שימוש בשם App Store
אמזון הודיעה הבוקר (ג') כי חנות האפליקציות החדשה שלה,
עליה היא עובדת מאז ינואר, תהיה זמינה לציבור החל מהלילה, וניתן יהיה לרכוש ממנה אפליקציות. חנות האפליקציות של אמזון תתמקד באפליקציות לאנדרואיד, והיא צפויה להוות בעתיד תחרות לחנות האפליקציות של גוגל, האנדרואיד מרקט.
בשלב זה מספר האפליקציות בחנות מוגבל, ועומד על כ-3,800 לעומת כ-200,000 אפליקציות באנדרואיד מרקט, אך לאמזון יש נסיון רב במכירת מוצרים דיגיטליים: יש לה חנות מוזיקה משגשגת ואחד העסקים המרכזיים שלה הוא מכירת ספרים דיגיטליים לקורא הספרים שלה, הקינדל.
החברה מתכוונת למשוך לקוחות לחנות שלה באמצעות תוכן ייחודי – היא תציג היום, בין השאר, גרסה בלעדית לחנות שלה של המשחק Angry Birds – ותציע ללקוחות שורה של הטבות נוספות. בין השאר, מדי יום תציע החנות אפליקציה אחת בחינם; היא תאפשר למשתמשים לנסות אפליקציות לפני שהם רוכשים אותן; היא תאפשר ללקוחות שכרטיס האשראי שלהם כבר מוכר לה לבצע רכישה בהקלקה אחת; והיא תציג למשתמשים המלצות על אפליקציות בהסתמך על הרכישות שכבר ביצע בעבר. בנוסף, אמזון מתחייבת לפיקוח הדוק יותר על איכות האפליקציות המוצעות למכירה בחנות, כדי להמנע מחדירה של תוכנות זדוניות, כמו אלה שגוגל הסירה מהאנדרואיד מרקט בשבועות האחרונים.
עוד בטרם הספיקה אמזון לפתוח את החנות, והיא כבר צריכה להתמודד עם תביעה: אפל תובעת אותה בשל הפרת זכויות יוצרים, משום שלדבריה יש לה סימן רשום על המילה App Store; עם זאת, אמזון רושמת את השם של החנות שלה כמילה אחת, AppStore. יצוין כי מיקרוסופט הגישה בינואר 2011 ערעור על הסימן הרשום של אפל, בטענה שהמונח נמצא בשימוש רווח – ושאפילו מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, השתמש בו כשם גנרי.