בעקבות גרופון: פייסבוק תשיק שירות דילים יומיים לבתי עסק
הרשת החברתית הגדולה בעולם רוכבת על גל הפופולריות של הקופונים, ותאפשר לשתף חברים בעסקאות מקוונות במסגרת תוכנית Deals
במסגרת ניסיונותיה השונים להעלות את המכירות ולמשוך צרכנים, חברת פייסבוק צפויה להשיק שירות שיאפשר רכישת מוצרים בהנחות גדולות וחד-פעמיות. בהצהרה שפרסמה פייסבוק בסוף השבוע וצוטטה בבלומברג, אמרה החברה כי השירות יאפשר למשתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם לשתף את חבריהם בדילים
"בתי עסק מקומיים יוכלו בקרוב להירשם לשירות, ואנשים יוכלו למצוא בהם דילים בשבועות הקרובים", מסרה פייסבוק בהצהרה. השירות, שניתן כחלק מתוכנית ה"דילים" (Deals) של החברה, יושק תחילה בחמש ערים בארה"ב - אטלנטה, סן פרנסיסקו, סן דייגו, דאלאס ואוסטין.
הרשת החברתית מנסה להתרחב בארה"ב לשוק הקופונים היומיים שצברו פופולריות אדירה בשנה האחרונה, בזכות אתרים כמו גרופון ו־LivingSocial. על פי תחזיות של חברת הייעוץ BIG/Kelsey מווירג'יניה, שווייה של תעשיית הקופונים בארה"ב צפוי לגדול ל-4 מיליארד דולר ב-2015, לעומת 873 מיליון ב-2010. פייסבוק מקווה שמספר המשתמשים ברשת החברתית, מעל לחצי מיליארד, ימשוך חברות להשתתף בשירות החדש.
פייסבוק אינה הענקית הראשונה שמנסה לחקות את הצלחת גרופון: גם גוגל הודיעה באמצע ינואר כי תיכנס לשוק הדילים המקוונים, באמצעות השירות Google Offers.
"פייסבוק שווה כמו גוגל"
בתוך כך, פיטר תיל, ממקימי שירות התשלומים המקוון PayPal ואחד המשקיעים הראשונים בפייסבוק, אמר בראיון ל"סאנדיי טלגרף" כי הוא סבור ששווייה האמיתי של הרשת החברתית הוא 150 מיליארד דולר.
לדברי תיל, "הערכות השווי הנוכחיות של פייסבוק הן שליש משווייה של גוגל. אם חושבים על מה שפייסבוק עושה כדי לשנות את העולם, אפשר בהחלט לטעון שהיא שווה כמו גוגל". תיל טוען כי פייסבוק היא החברה שעשתה פריצת דרך אמיתית בשבע השנים האחרונות, ולא גוגל.
לאחר שמייסד פייסבוק מארק צוקרברג פנה אליו ב-2004 עם שון פארקר, שהיה אז נשיא החברה, הסכים תיל להשקיע 500 אלף דולר בלבד ברשת החברתית שמנתה אז פחות ממיליון משתמשים. שבע שנים לאחר מכן, שווי אחזקותיו של תיל בחברה מוערך כיום ב-2 מיליארד דולר.