לשדרג את יוטיוב: גוגל רוכשת חברה המתמחה בהפקת סרטים ברשת
בגוגל רוצים להכניס לאתר הסרטונים תוכן שמופק באופן מקצועי יותר, כדי לקדם שימוש בפלטפורמה מצד מפרסמים ובמטרה להוסיף תכנים לשירות גוגל TV
בשנים האחרונות עושה גוגל מאמצים ניכרים לשנות את אופיו של יוטיוב, שאותו רכשה תמורת 1.65 מיליארד דולר ב-2006. עד כה מתקשה אתר הסרטונים להראות רווחים, משום שהוצאות האחסון שלו גבוהות יחסית, ורוב התוכן בו הוא תוכן גולשים חובבני.
מפרסמים אינם מעוניינים, בדרך כלל, להציג את הפרסומות שלהם לצד תוכן שאינו מופק באופן מקצועי, ועל כן גוגל מתקשה לקדם את יוטיוב כפלטפורמת פרסום. כחלק ממאמצי שינוי התדמית של האתר, נכנסה גוגל בשנים האחרונות להסכמי שיתוף תוכן עם אולפני סרטים כמו יוניברסל, שבמסגרתם מוצגים ביוטיוב במלואם סרטים ישנים של החברות.
הרכישה של Next New Networks מהווה קפיצת מדרגה מבחינת גוגל, משום שהחברה מתמחה בעריכה ובשיווק של סרטונים ברשת, והיא יצרנית תוכן בפני עצמה. עם זאת, בשתי החברות אמרו כי המטרה איננה להפוך את NNN ליצרנית תוכן עבור יוטיוב, אלא להשתמש בשירותיה כדי לאפשר לחברות ולגולשים להפוך את התוכן שלהם למקצועי יותר ולשווק אותו בהתאם.
סיבה נוספת לרכישה, ככל הנראה, היא גוגל TV: שירות הטלוויזיה המקרטע של גוגל זקוק לתוכן, משום שרוב הספקיות מסרבות לשתף איתו פעולה. יוטיוב עשוי לסייע בפתרון בעיה זאת, אך כדי לעשות זאת הוא צריך לכלול תוכן שגולשים ירצו לצפות בו במשך שעות. ל-NNN יש כשני מיליארד צופים מדי חודש.