במקום גוגל: מוטורולה משקיעה מיליונים ב-Catch Media הישראלית
החברה הירושלמית פיתחה מערכת המאפשרת הורדת קובצי מוזיקה וסרטים באופן חוקי, והפעלתם במכשירים שונים באמצעות חשבון מבוסס ענן
לפני שנה דיווח הבלוג Cnet על כוונתה של גוגל לרכוש את הסטארט-אפ הישראלי Catch Media, המשא ומתן עם גוגל אמנם לא הבשיל, ונראה כי דווקא מוטורולה היא זו שעושה עסקים עם החברה הירושלמית.
מוטורולה מוביליטי ונצ'רס, זרוע ההון סיכון של יצרנית הסלולר החדשה "מוטורולה מוביליטי",
קאץ' מדיה מאפשרת למשתמשים להוריד מהרשת באופן חוקי תכנים כגון קובצי מוזיקה, סרטים וספרים דיגיטליים. הקבצים מועברים לחשבון מרכזי מבוסס ענן, וניתן להפעיל אותם בכל מכשיר רצוי: טלוויזיה, סלולר או המחשב האישי.
אחד המאפיינים הייחודיים למערכת של Catch Media הוא מערכת המקושרת גם לרשתות קמעונאיות וחנויות מקוונות, ומאפשרת להעלות את התכנים לענן כבר בזמן הרכישה. כך, לדוגמה, דקה לאחר רכישת דיסק הוא כבר יהיה זמין מיידית להאזנה מכל מכשיר. המערכת מאפשרת לנהל את יישום המדיה גם מקופסאות מולטימדיה ביתיות כמו ממיר הלווין או הכבלים, ובכך מאפשרת לחברות לווין או כבלים ליהנות משרותי הפצת תוכן.
"גישה מהירה וקלה לאוספי מוזיקה ווידיאו מכל מכשיר, בכל מקום ובכל זמן הופכת לדרישה בסיסית של לקוחות", אמר מוני חסיד, דירקטור במוטורולה מוביליטי ונצ'רס, "הפלטפורמה של קאץ' מדיה מציעה מודל עסקי המספק ללקוחות גישה שקופה לתוכן הדיגיטלי המצוי בענן, אך עושה זאת תוך תגמול של בעלי הזכויות על התוכן, המפיצים, וכל גוף נוסף התומך בסביבה הדיגיטלית הזו".
נכון להיום המוצר של קטץ' מדיה זמין לשימוש באנגליה בלבד, בשיתוף עם רשת בסט-ביי אירופה, אך בקרוב יושק השירות גם בארה"ב בשיתוף עם קמעונאית גדולה ועם תעשיית המוסיקה המקומית.
Catch Media נוסדה ב-2003, ויש לה משרדים בברלי-הילס ומרכז פיתוח בירושלים. את החברה הקימו האחים יעקב ובעז בן-יעקב במימונם של ג'ון מדבד, מנכ"ל ורינגו, וארי עמנואל, מנכ"ל משותף בסוכנות הטאלנטים האמריקאית WME Enterainment, ואחיו של רם עמנואל, ראש עיריית שיקאגו הטרי.