המנוע של אאוטבריין: הסטארט-אפ של ירון גלאי מגייס 11 מיליון דולר
החברה, שרכשה לאחרונה את מנוע ההמלצות Surphace מ-AOL, מגייסת רק מהמשקיעים הקיימים, בהם הקרנות כרמל וג'מיני. היקף ההשקעה בה מסתכם ב-29 מיליון דולר
הסטארט-אפ הישראלי אאוטבריין, שרכש לפני כשבועיים את מנוע ההמלצות Surphace של AOL, מגייסת 11 מיליון דולר. הסבב מגיע כולו מהמשקיעים הקיימים, שמעוניינים לשמר את חלקם בחברה ולא לצרף משקיע נוסף - מה שהיה מביא לדילול מניותיהם.
הזרמת ההון אפשרה את עסקת רכישת
הגיוס גם יאפשר לחברה להרחיב את פיתוח התוכנה, להרחיב את פיתוח האלגוריתמים העוסקים בהמלצות, ולרכוש שרתים נוספים על מנת לאפשר טיפול בגולשים רבים יותר. כמו כן בכוונת אאוטבריין לפתוח משרד בלוס אנג'לס נוסף על משרד החברה בניו יורק.
בעקבות רכישת Surphace הצטרפו מספר למאגר הלקוחות והשותפים של החברה הישראלית מספר אתרי תוכן גדולים, כמו "לונלי פלאנט", "הלוס אנג'לס טיימס",AllThingsD וכמובן AOL עצמה. אאוטבריין מספקת את מנוע ההמלצות בחינם לאתרי התוכן, ואת הכנסותיה היא מקבלת מפרסומות שהיא משבצת בקישורים מסוימים. עם זאת, מדגישים בחברה, הקישורים הפרסומיים אינם מובילים לאתרי בית של חברות מסחריות או מוצרים, אלא של אתרי תוכן אחרים.
אאוטבריין הוקמה בסוף 2006 על ידי ירון גלאי, ממייסדי חברת קוויגו, שנמכרה ל-AOL תמורת כ-340 מיליון דולר, ועל ידי אורי להב, לשעבר מנהל צוותי מחקר ופיתוח ב-Shopping.com. החברה מעסיקה כיום 50 עובדים ופועלת ממרכז מחקר ופיתוח בנתניה וממטה החברה בניו יורק.