$
חדשות טכנולוגיה

טלפוניקה תסייע למפתחי האפליקציות הישראלים להתבלט

שיתוף פעולה בין אחת מספקיות הסלולר הגדולות בעולם לבין ארגון ה-IMA יאפשר לחברות ישראליות לקבל גישה לכ-280 מיליון לקוחות פוטנציאלים

גילעד נס 07:0313.02.11
ארגון המובייל הישראלי (IMA) חתם בתקופה האחרונה על הסכם עם ספקית הסלולר טלפוניקה, שתחתיה פועלים עשרות מפעילים סלולריים המשרתים כ-280 מיליון לקוחות ברחבי העולם. ההסדר יאפשר לחברות ישראליות להשיק יישומים סלולריים בחנות האפליקציות של טלפוניקה, ולהיעזר במומחיה כדי להגדיל את
ההכנסות.

 

חנות האפליקציות של טלפוניקה תציע למפתחים לקבל הכנסות בשיעור של 70% מעלות האפליקציה ללקוח בעת הרכישה הראשונית, בדומה לאפסטור של אפל. בנוסף תציע החנות למפתחים תמלוגים בשיעורים שבין 10% ל-50% מהכנסות מתמשכות שיגיעו בזכות היישום, כדוגמת רכישת תוכן ושירותים מתוכו או דמי מנוי חודשיים.

 

"טלפוניקה נוקטת במהלך אסטרטגי שבא לאחד את הממשקים השונים של החברות שלה ברחבי העולם, ולהציע ממשק אחיד שדרכו יכולים המפתחים להפיץ את האפליקציה שלהם בבת אחת לכל החברות בקבוצה", מסביר איל רשף, מייסד ומנכ"ל ה-IMA. "שיתוף הפעולה יאפשר לחברות הישראליות לקבל סיוע טכנולוגי משופר ותמיכה טכנית, כמו גם סיוע שיווקי בכל הקשור לאפליקציות".

 

"התקופה האחרונה לימדה אותנו שרף הכניסה לעולם האפליקציות הוא נמוך, עובדה המאפשרת לחברות קטנות מאוד להיכנס במהירות יחסית. אך לאחר מכן הן נאלצות להתמודד מול כוחות שיווקיים גדולים ועשירים, שעלולים להפוך את אותה חברה ללא רלוונטית. חברות עם אפליקציה מצויינת ופוטנציאל הכנסות גדול, שלא יודעות כיצד לבצע אופטימיזציה של המיקום שלהן בחנות האפליקציות, ולהגיב בזמן אמיתי לשינויים בה, אינן מצליחות להגשים את הפוטנציאל. הידע שיועבר במסגרת שיתוף הפעולה עם טלפוניקה אמור לסייע לישראליות להשלים את הפער בתחום הזה", מוסיף רשף.

 

מאז הפכה האפסטור, חנות האפליקציות של אפל, להצלחה שיווקית ופיננסית, החלו גורמים רבים בקרב מפעילות הסלולר לחשוש מזליגת ההכנסות משירותי התוכן שלהם לעבר חנויות שכאלו. בדיוק לפני שנה, בכנס הסלולר בברצלונה, הכריזה קואליציה של מספר ספקיות סלולר גדולות, בהן ורייזון האמריקאית וצ'יינה מובייל הסינית, על מיזם בשם WAC (Wholesale Application Community).

 

מטרת היוזמה היתה לייצר מערך של הפצת אפליקציות בקרב מספר ספקי סלולר מרכזיים בעולם, ולהוות ערוץ עבור המפתחים, בתקווה שיבחרו לעבוד דרכו ולא דרך חברות כדוגמת אפל, מיקרוסופט וגוגל. עד כה התרכז המיזם בגיוס שותפים, שמספרם עומד כיום על 57 ספקיות סלולר וחברות ציוד תקשורת, אך בשטח טרם נצפתה פעילות אקטיבית של החנויות עצמן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x