היום שבו המוזיקה מתה: הסוף לסדרת גיטר הירו
המשחקים שהפכו כל אחד לגיטריסט (או מתופף, או דיג'יי) הפסיקו להיות רווחיים, והגרסאות הבאות שלהם בוטלו. האם הקינקט וה-Wii יצילו את משחקי המוזיקה?
בשורה עצובה לחובבי משחקי המוזיקה: חברת אקטיוויז'ן-בליזארד, המפתחת את סדרת גיטר הירו, הודיעה כי היא היא מפרקת את החטיבה שלה שעוסקת בתחום. המשמעות: לא ייצאו משחקים נוספים בסדרה. שני משחקים שאמורים היו לצאת, הגרסאות הבאות של "גיטר הירו" ו"דיג'יי הירו", בוטלו.
הסיבה? משחקי המוזיקה הם יקרים מאוד להפקה. העלויות כוללות תמלוגים לאולפני התקליטים, תשלום למוזיקאים מובילים על שילוב דמויותיהם במשחק, ועלות ייצור כלי הפלסטיק האלקטרוניים, הכוללים בימינו גיטרות, תופים וקלידים, שצוברים עלויות כשהם יושבים במחסנים ומחכים לקונים.
והקונים, בתורם, לא ממהרים לבוא: ב-2007 מכירות משחקי גיטר הירו עברו את המיליארד דולר, ועקפו את מכירות המוזיקה הדיגיטלית. גיטר הירו 3 מכר 1.5 מיליון עותקים באותה שנה - תוך שבוע בלבד. אבל המהדורה האחרונה, שיצאה ב-2010, לא הצליחה להגיע אפילו ל-100 אלף עותקים, כשחוסר העניין מיוחס למחסור בחדשנות ולעודף משחקי המוזיקה בשוק.
לא רק גיטר הירו סבלה מבעיות אלה: גם המתחרה הגדולה רוק בנד איבדה גובה, ולאחרונה נפטרה חברת ויאקום מהמותג ומפתחיו, במחיר סמלי ומעליב של 50 דולר בדיוק.
סדרת גיטר הירו אולי הגיעה לסוף דרכה, כמו משחקי מוזיקה אחרים בעבר (מישהו עוד זוכר היום את Dance Dance Revolution?), אבל לחובבי המשחקים המוזיקליים יש במה להתנחם: משחקי הריקוד ל-Wii ולקינקט צוברים פופולריות.
משחקים אלה נהנים מיתרון בולט על משחקי הנגינה, כיוון שהם אינם דורשים ציוד מיוחד, מורכב ויקר כדי לשחק. ייתכן ובעתיד גם משחקי הגיטרה יסתמכו על מצלמות חכמות שקולטות את תנועות הידיים שלנו, והרוקר שבנו יוכל לחזור ולפרוץ החוצה.