AOL מהמרת על חדשות: רוכשת את "האפינגטון פוסט" תמורת 315 מיליון דולר
העסקה לרכישת המגה-בלוג צפויה להיסגר סופית במהלך הרבעון הנוכחי או בתחילת הרבעון השני; אריאנה האפינגטון תשמש הנשיאה ועורכת העל של קבוצת המדיה הממוזגת
ענקית האינטרנט AOL הסכימה לרכוש את המגה-בלוג האמריקאי "האפינגטון פוסט" תמורת 315 מיליון דולר. 300 מיליון דולר ישולמו במזומן - והשאר במניות. מדובר ברכישה הגדולה ביותר של AOL, מאז פוצלה מטיים וורנר ב-2009.
העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון הנוכחי
מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, אמר כי "העסקה נובעת מאמונה שלנו בעתיד של האינטרנט ובעתיד של התוכן ברשת". במייל ששלח הבוקר לעובדי החברה הוא ציין כי החברה המשולבת תגיע ל-270 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ול-117 מיליון בארה"ב לבדה - עלייה משמעותית מבחינת AOL, המבקשת להאיץ מחדש את צמיחתה בתחום הפרסום.
אחד מאתרי החדשות הנצפים בארה"ב
"האפינגטון פוסט" נוסד ב-2005 בהשקעה של מיליון דולר, ונהפך לאחד מאתרי החדשות הנצפים ביותר בארה"ב. לפי הערכות של בכירים באתר - המעסיק כ-200 עובדים ומושך כיום כ-25 מיליון גולשים בחודש - הכנסותיו השנה יסתכמו ב-60 מיליון דולר, לעומת 31 מיליון דולר ב-2010.
AOL, לעומת זאת, נמצאת בתהליך הפוך - של התכווצות. בשנה שחלפה היא פיטרה כ-2,500 עובדים - כשליש מכוח האדם. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2010 צנחו ב-26% לעומת התקופה המקבילה ב-2009; ההכנסות מפרסום נפלו בלא פחות מ-29%.
בשנה האחרונה, מאז שהפכה לחברה עצמאית, מנסה AOL למצב את עצמה מחדש כספקית תוכן מוכוון-גולשים - מידע שמתבסס על מעקב אחרי טרנדים, בניסיון לנחש איזה תוכן יעניין את קוראי האתר. לפני כשבוע אמר ארמסטרונג כי הוא מצפה שתוך מספר חודשים שיעור האייטמים ב-AOL המותאמים לשיטת סידור התוצאות של מנועי החיפוש יעלה לכ-95%.
עם זאת, AOL גם עשתה מאמצים ניכרים להשגת תוכן מקורי משלה. בשנה שעברה, למשל, רכשה AOL את בלוג הטכנולוגיה המשפיע טק-קראנץ' תמורת 35 מיליון דולר. כותבי הבלוג התלוננו הבוקר כי היו העובדים היחידים של AOL שלא ידעו על תוכניות הרכישה הנוכחיות של החברה.
מינויה של האפינגטון כעורכת התוכן הראשית של AOL גרר תהיות בנוגע להשקפה הפוליטית שתוצג בגוף התוכן החדש, כיוון שמייסדת "האפינגטון פוסט" ידועה בדיעותיה השמאליות. בתגובה היא מסרה ל"ניו יורק טיימס" כי היא מפרידה בין דיעותיה האישיות לבין עבודתה.