לא מוצאים כלום בגוגל? מנוע החיפוש משדרג את האלגוריתם
גוגל מתמודדת עם הטענה שתוצאות החיפוש שלה הופכות ללא רלבנטיות, ודוחקת לאחור את "חוות התוכן" - אתרים שמטרתם היא הגעה למקום גבוה
בחודשים האחרונים נשמעו יותר ויותר טענות שלפיהן תוצאות החיפוש של גוגל הופכות לבלתי רלבנטיות, כיוון שהאתרים המופיעים בתוצאות הראשונות מלאים בספאם ונבנו על ידי חברות קידום אתרים. גוגל אמנם הכחישה את הטענות, אך בסוף השבוע האחרון הודיעה על שינוי באלגוריתם שלה. המהלך צפוי להשפיע,
הבעיה שבה נתקלת גוגל נובעת מקיומם של אתרים המכונים "חוות תוכן". אתרים אלה מתבססים על בדיקת הנושאים החמים ביותר, ובונים עמודי תוכן בהתאם, לרוב תוך "גירוד" מידע בנושאים אלה מאתרים מקצועיים יותר - הכל במטרה לתפוס מקום מרכזי בתוצאות החיפוש. העובדה שהאתרים הללו כוללים עמודים רבים העוסקים בנושאים שהגולשים מחפשים מאפשרת לחוות התוכן להגיע למקום גבוה בתוצאות של גוגל.
"חוות התוכן" הן אחד הגורמים המרכזיים להתרבות התלונות על כך שהתוצאות של גוגל מכילות אתרים רבים שאינם מסייעים למחפש. השינוי באלגוריתם, שעליו הכריז המהנדס האחראי מאט קאטס בפוסט בבלוג שלו, אמור לדחוק את "חוות התוכן" לאחור ולתעדף את כותבי התוכן המקורי.
ככל הנראה השינוי מצליח בינתיים לדחוק לאחור את האתרים הלא-רצויים: שורה של מפעילי "חוות תוכן" התלוננו בפורומים שונים על פגיעה בהגעה אליהם, ועל ירידה של עד 20% בתעבורה באתריהם.