$
משחקים

פייסבוק למפתחי המשחקים: עברו להשתמש במערכת התשלומים שלנו

פלטפורמת ה"קרדיטס" כבר נמצאת בשימוש במשחקים כמו פארמוויל וסיטיוויל, אך חלק מהמפתחים עדיין מנהיגים שיטות משלהם לרכישת מוצרים וירטואליים

עומר כביר 12:4925.01.11
פייסבוק תדרוש מכל מפתחי המשחקים ברשת החברתית לעשות שימוש במערכת התשלומים שלה בלבד, המכונה Credits (קרדיטס) - כך דיווח הבוקר (ג') "הוול סטריט ג'ורנל". דבורה ליו, מנהלת פלטפורמת שיווק המוצרים של פייסבוק, אמרה לעיתון שהמפתחים יחויבו לעבור לקרדיטס החל מ-1 ביולי.

 

הפלטפורמה

מאפשרת לגולשי פייסבוק לרכוש עשר יחידות קרדיטס תמורת דולר אחד, באמצעות כרטיסי אשראי, פייפאל או רכישת כרטיסי מתנה בחנויות בארה"ב. יחידות הקרדיטס משמשות את הגולשים לרכישת מוצרים וירוטאלים או שירותים במשחקים של הרשת החברתית. פייסבוק גובה עמלה של 30% על רכישת קרדיטס.

 

כיום נמצאת שיטת התשלומים בשימוש ביותר מ-350 אפליקציות של 150 מפתחים, בהם זינגה העומדת מאחורי פארמוויל וסיטיוויל. עם זאת, שיטות תשלומים עצמאיות מחזיקות בנתח של 30% במסחר המוצרים הווירטואליים ברשת החברתית. יותר מ-200 מיליון חברי פייסבוק עושים שימוש באחת האפליקציות שבאתר מדי חודש, אולם החברה לא מסרה כמה מהם רכשו קרדיטס או מה היה שווי הקרדיטס שנמכרו.

 

המעבר למערכת התשלומים של פייסבוק צפוי לשמש גורם משמעותי במאמצי הרשת החברתית להגדיל את הכנסותיה בשנה הקרובה, שלפי שעה מסתמכות בעיקר על הצגת פרסומות. משחקים הם אחד מגורמי המשיכה העיקריים של פייסבוק, ורק לאחרונה חצה המשחק הפופולרי סיטיוויל את קו 100 מיליון המשתמשים - אחד מכל חמישה גולשים בפייסבוק, בקירוב.

 

בפייסבוק טוענים שהמעבר למערכת התשלומים שלה ייטיב בסופו של דבר עם המפתחים, שכן ההכנסות ישמשו אותה להרחבת פלטפורמות התשלום, למשל באמצעות פתיחתה למדינות נוספות. מארי בייקר, מנכ"לית מפתחת המשחקים PlayFirst, אמרה ל"ג'ורנל" שהעובדה שעשרות מיליוני גולשים כבר עושים שימוש בפלטפורמת קרדיטס מקלה על מפתחים למשוך גולשים למשחקיהם.

 

להערכת אנליסטים, המהלך מהווה שלב מכריע בדרכה של פייסבוק להרחיב את פלטפורמת הקרדיטס לתחומים נוספים, כמו מיקרו-תשלומים או רכישת תוכן דיגיטלי. במקרה כזה, ייתכן שפייסבוק תמצא את עצמה בתחרות ישירה מול חברות כמו פייפאל ואמזון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x