גרופון: אנחנו לא מחויבים להנפקה
אנדרו מייסון מתייחס לדיווחים שלפיהם אתר הקניות הקבוצתיות יעבור הנפקה ציבורית בהיקף של 15 מיליארד דולר: "זאת אפשרות שאנחנו שוקלים, אבל לא מחויבים אליה ב-100%, ובוחנים את היתרונות והחסרונות"
מנכ"ל גרופון, אנדרו מייסון, אמר היום (ב') כי אתר הקניות הקבוצתיות שוקל את צעדיו בנוגע להנפקה, ולא פוסל את האפשרות שהחברה תישאר פרטית.
"הנפקה ציבורית זו אפשרות שאנחנו שוקלים, אבל אנחנו לא מחוייבים אליה ב-100%. אנחנו בוחנים את האפשרויות, את היתרונות והחסרונות", ציין מייסון בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, שנערך בשולי כנס DLD במינכן, בהשתתפות בכירים רבים נוספים.
לפני שבוע נחשף ב"ניו יורק טיימס" כי גרופון צפויה לצאת להנפקה בהיקף של כ-15 מיליארד דולר במחצית השניה של השנה. האתר גייס לאחרונה סכום של כ-950 מיליון דולר בסבב גיוס פרטי, על סמך הערכת שווי של קרוב ל-5 מיליארד דולר, בכספי ההשקעות משתמשת גרופר כדי להתרחב למדינות חדשות באמצעות רכישת חברות מקומיות, בהן גרופר הישראלית.
בסוף השבוע האחרון דווח כי גרופון צפויה לסבול בקרוב מתחרות מצד גוגל: לאחר שמייסון דחה הצעת רכש בסך 6 מיליארד דולר מענקית החיפוש, התברר כי היא מתכוונת להשיק בקרוב שירות בשם Google Offers, שיציע אף הוא עסקאות קבוצתיות לזמן מוגבל.
מייסד פורסקוור: "נציע בקרוב פיצ'רים חדשים"
בהמשך השתתף מייסון בפאנל בכנס DLD לצד דניס קראולי, מייסד שירות המיקום פורסקוור. "העסק שלנו דומה לפורסקוור: שנינו מנסים לעזור ללקוחות למצוא עסקים מעניינים. הגישה שלנו היא כלכלית, שלו מבוססת מיקום", ציין מנכ"ל גרופון.
לדברי מייסון, אתר הקניות הקבוצתיות גדל בהדרגה במתכוון: "התחלנו בשיקגו, חיכינו 5 חודשים לפני העיר השנייה וחודשיים לפני השלישית. כך אנחנו עושים גם בחו"ל. הרבה חברות הולכות להנפקה, אז אנחנו בודקים את זה. בעיני השאלה הזאת אולי מעניינת אנשי עסקים - אבל זה לא מאוד משמעותי לחברה ולכיוון שלה".
"ב-2011 נהפוך לחברת טכנולוגיה יותר הרבה יותר מאשר היום", הבטיח מנכ"ל גרופון. "נאפשר התאמה אישית של העסקאות. היינו רוצים להפוך לשם נרדף לקניות מקומיות, כמו אמזון למוצרים באינטרנט או גוגל לחיפוש. אנחנו נהיה הדבר הראשון שעולה לראש כשאתה יוצא לעשות קניות או סידורים בעיר. הייתי רוצה שנהיה סוג החברה שהילדים שלי ישאלו איך היה יכול להיות עולם בלעדיה".
קראולי עצמו אמר באירוע: "כולם חושבים שפורסקוור מיועד להיפסטרים בפאבים בניו יורק וסן פרנסיסקו, אבל זה כבר לא נכון. השירות שלנו הוא בשימוש בכל ארה"ב, בכל העולם, ביפן ודרום מזרח אסיה. מדובר על הורים, על סטודנטים בקולג'ים. זה נכנס למיינסטרים".
את הסירוב להירכש על ידי חברה גדולה יותר נימק קראולי בכך ש"רצינו להשאר עם המוצר שהיה לנו בראש. היה לנו קשה לעלות מ-5 אנשים ל-50, ואנחנו רוצים לשמור על המיקוד הזה". הוא הוסיף כי בזמן הקרוב ישיק השירות פיצ'רים חדשים: "אנחנו מקבלים מידע מעניין מהמשתמשים, ויכולים להשתמש בו בשביל להציע שירותים חדשים, כמו לקחת מידע על טיול בחו"ל, ולהשתמש בו כדי להציע דרכים לשפר את הנסיעה הבאה".