מאריסה מאייר על פרישת שמידט מתפקיד המנכ"ל: "יישאר בהנהגת גוגל"
"אסור לשכוח שלארי פייג' כבר כיהן כמנכ"ל גוגל בעבר", הוסיפה מנהלת החיפוש בכנס DLD במינכן, בהתייחסות ראשונה מצד בכירה בחברה למהלך. לפי דיווחים, שמידט יקבל מגוגל מניות בשווי 100 מיליון דולר
"התפקידים אולי השתנו, אבל לארי פייג', אריק שמידט וסרגיי ברין ימשיכו להנהיג את החברה" – כך אומרת היום (ב') מאריסה מאייר, סגנית נשיא לשירותי מיקום ושירותים מקומיים בגוגל ואחת הדמיות הבכירות בחברה, בכנס DLD הנערך במינכן. זוהי ההתייחסות הפומבית הראשונית של בכיר בגוגל להודעה שלפיה שמידט יפסיק לכהן כמנכ"ל החברה מאפריל, וימונה לתפקיד יו"ר ביצועי.
בהודעה מסר שמידט כי הוא מפנה את תפקיד המנכ"ל לטובת פייג', אחד משני מייסדיי החברה. "היו הרבה ספקולציות בנושא בעיתונות ומעבר לכך", אמרה מאייר בכנס. "אבל אנחנו באמת נרגשים לקראת השינוי. אסור לשכוח שלארי כבר כיהן כמנכ"ל גוגל בעבר".
מאייר הוסיפה כי "שמידט צייץ בטוויטר משהו משעשע על השינוי, ואמר ש'כבר אין צורך בפיקוח מבוגר'. זו היתה בדיחה, אבל אני אישית מאוד נרגשת לראות את הצד הניהולי הבוגר של לארי. התשוקה שלו תמיד הייתה למוצרים, והוא יתמקד בעיקר בצד הטכני ובהוצאה לפועל".
שמידט עצמו אמור לנאום בכנס מחר. לפי דיווחים מהימים האחרונים, הוא יקבל מגוגל מניות בשווי 100 מיליון דולר עם פרישתו, במהלך שייפרש לאורך ארבע שנים.
"פרסום מחוץ לפייסבוק? לא כרגע"
לצד בכירי גוגל, מרכז הכנס שורה של בכירים נוספים מחברות אינטרנט. דן רוז, סגן נשיא לשיתופי פעולה ושיווק בפייסבוק, אמר בו היום כי "כאשר גולשים רואים פרסומות שמכילות את שמות החברים שלהם, יש עלייה של 60% בערך המותג".
״אנחנו רואים את הפרסום הדיגיטלי בצורה שונה ממה שהיה עד עכשיו, בגלל פרמטרים כמו היקף, אפשרויות של תקשורת דו צדדית, ועוד. זה בעיקר המימד החברתי של התעשייה שצריך לקחת בחשבון. אנחנו עוברים מחוכמת ההמונים לחוכמת החברים", הוסיף רוז.
כשנשאל האם פייסבוק תפרסם גם מחוץ לאתר האינטרנט שלה, בדומה לגוגל, השיב רוז כי אין כרגע תוכניות לעשות זאת. "כרגע אנחנו מתכננים לנצל את תעבורת האתר ככל האפשר, על ידי הפיכת הפרסומות לאישיות ככל הניתן", הוסיף.
"מחפשים את אנגרי בירדז יותר מאשר את מיקי מאוס"
דבריו של רוז נאמרים כשברקע מפרסמת עיתונאית הטכנולוגיה קארה סווישר כי אחד מעמיתיו לשעבר, מייק מרפי, עובר לזינגה: מרפי, שכיהן עד אוקטובר כראש מחלקת הפרסום ברשת החברתית, יסייע בתכנון אסטרטגיית הפרסום של חברת המשחקים המקוונים, שפיתחה בין היתר את פארמוויל וסיטיוויל.
ואם כבר במשחקים עסקינן, פיטר ווסטרבאקה מ-Rovio הציג היום ב-DLD נתון שעשוי להכעיס לא מעט בוסים: לדברי ווסטרבאקה, בכיר במפתחת המשחק Angry Birds, בשנה האחרונה ביזבזו משתמשים אמריקאים יותר מ-200 מיליון דקות על המשחק הפופולרי. לדבריו, יותר אנשים מחפשים ברשת את המונח אנגרי בירדז, מאשר את המונח "מיקי מאוס".
איגור פוסנז'אק, נשיא חברת Lima Sky שפיתחה את משחק האייפון המצליח Doodle Jump, גילה בכנס כי ביום חג המולד הורד המשחק יותר ממיליון פעמים, דבר שהכניס לחברה 200 אלף דולר. לפי נתוני אפל, Doodle Jump הינה אפליקציית התשלום הפופלרית ביותר באפסטור בכל הזמנים. אך באשר לנתון הזה פוסנז'אק דווקא נשמע מעט ספקני: "אולי אפל צריכים לבדוק את הנתונים מחדש".
איליה לאורס, מנכ"ל חנות האפליקציות העצמאית GetJar, העריך באירוע שתעשיית האפליקציות תגיע בשלוש השנים הקרובות לשווי של בין 30 ל-50 מיליארד דולר, ושגודלה יהיה כפול מזה של תעשיית המוסיקה.